Tips Filipijnen of een andere bestemming

Hallo ik ben 26 jaar en heb 2 jaar in Malta gewoond en ik ga nu bijna weer terug naar Nederland.

Echter wil ik daar maar een paar maanden blijven en daarna wil ik naar een andere bestemming. Ik ben het denken om dan voor een half jaar of een jaar naar de Filipijnen of een andere bestemming te gaan.

Ik wil graag ergens heen waar het goedkoop leven is en waar het weer goed is, hierdoor ben ik uitgekomen bij de Filipijnen, maar ik sta ook open voor andere bestemmingen. Zijn er hier mensen die in de Filipijnen wonen of gewoond hebben die mij adviezen kunnen geven of waar ik in contact mee kan komen?

Mochten jullie andere bestemmingen aan kunnen raden, dan hoor ik t ook graag.

één van de beste tips die ik ooit heb gehoord was om leraar Engels (met het redelijke niveau Engels in Nederland, maar zeker met jouw niveau van Malta) te worden op een school in, Viëtnam, China, Zuid-Korea, Filipijnen of Indonesië. De lesuren zijn daar relatief laag evenals het levensonderhoud. Je wordt wel betaald, vaak wordt huisvesting voor je geregeld, je draagt iets bij aan de ontwikkeling van een land maar het belangrijkste is dat je er makkelijk een half jaar kunt blijven!

Zelf zijn wij op reis geweest in grote delen van Azië w.o. de Filipijnen en het sprong qua veiligheid, vriendelijkheid, levensonderhoud en schoonheid zeker boven een aantal andere landen uit.

De filippijnen is wel het duurste land van zo oost azie. Ikzelf ben na 3 jaar uiteindelijk naar Vietnam verhuisd mar ik heb dan een ict bedrijf. Wat leraar Engels aangaat kun je beter naar andere aziatische landen gaan de lonen zijn er hoger en het levensonderhoud goedkoper. Hetis verder vrijwel onmogelijk om legaal te gaan werken op ph als buitenlander, de overheid gaat dit heel actief tegen ivm hoge werkloosheid. DE andere zo Aziatische landen zijn veel makkelijker en er i meer werk.

TIP: leraar Engels in Japan, er zijn veel vacatures! lonen zijn er hoog en het levensonderhoud wordt steeds goedkoper, japan is door de hoge deflatie niet zo duur meer en je krijgt steeds meer euros voor je yen, gunstig als je weer naar huis gaat.