Emjay: voorstellen...Fillippijnen

Hoi lezers,

Mijn naam is Emjay, Hollandse van Surinaams komaf en in mijn hart net zo avontuurlijk als ieder ander hier :-),

Ben op deze site terecht gekomen omdat ik mij aan het orienteren ben om mogelijk over een paar jaren te kunnen verhuizen naar de Fillippijnen of toch Australie mocht dat nog lukken.

Heb jaren mijn zinnen gezet op Australie en gelet op de wijzigingen van zeer recentelijk, schat ik mijn kansen nog zeer slecht in om dit ook daadwerkelijk te kunnen verwezenlijken voor mijn 42e jaar.

Ik ben nu 36 jaar en ben door een vriend ben ik gewezen op de mogelijkheden in de Fillippijnen.

ja…wat een verschil. Ik heb altijd gehinkt op of een nieuw leven waar ik niet meer hoef te werken en waar ik met een minimaal inkomen een redelijk royaal leven kan leiden met een vergrootte kwaliteit van leven (Fillippijnen?) (Suriname zelf trekt me niet zo aan…is al bekend)

of een nieuw leven waarin ik alsnog met hard werken, een goed klimaat, verbeterde worklife balance en vriendelijke mensen een goed bestaan kan opbouwen (Australie)

Alles heeft zijn voordelen en nadelen en ik wil graag zodra ik 40 ben weg, dus ik heb nog wat tijd voor een gedegen voobereiding en een juiste beslissing.

Doordat ik steeds meer begin te neigen naar een einde aan de ratrace, hoge rekeningen, weinig vrije tijd, recessies etc…denk ik er zeer sterk over na om ernstig te gaan downsizen en alles te verkopen…in ruil voor een minder gecompliceerd leven.

Ik weet dat ik op een dag zal vertrekken uit NL…hoop dat de juiste keuze zich snel zal openbaren…

Groetjes, Emjay

Hallo Emjay, welkom op Wereldwijzer!

Je bent dus nog een beetje aan het wikken en wegen waar je wilt gaan wonen, al neig je nu meer naar rust. Heb je al op het Wonen en Werken in het Buitenalnd gekeken? Wellicht dat het je kan helpen met een definitieve beslissing te nemen. Succes met de voorbereidingen.

Groetjes, Leontien

Dank je Leontien…ga ik eens naar kijken :slight_smile:

Helo,

Ben 17 keer in de Filipijnen geweest steeds verschillende prachtige eilanden bezocht en volgend jaar eind Maart ga ik er weer minstens 45 dagen heen om weer prachtige eilanden te bezoeken.
Als je wil ga mee ben man 47 jaar niet rokend sportief en logeer in goedkoepe guesthouses lodges neem lokaal transport bussen boten(ferries)en eet in lokale eettentjes zo leer je de Filipijnen echt kennen.
Australie is veel te duur lijkt op Nederland en Belgie veel te veel regels…
Filipijnen zijn nog ongerept niet zoals Thailand totaal naar de ‘kloten’ door
‘14!! millioen’ toeristen per jaar verleden jaar leefde ik 7 weken op een Filipijns eiland heb 7!! toeristen gezien prachtig gewoon…
Nadeel zijn de ‘typhoons’ die jaarlijks overkomen in de Filipijnen en hevige wind en regen brengen vooral op Luzon Island en Leyte dus oppassen als je een ferryboat neemt dan kun je ‘Titanic spelen’…
Andere eilanden zijn niet zo ‘typhoongevoelig’ maar een regenseizoen hebben ze allemaal…
Wil je nog meer informatie mail me dan:pepermans@hotmail.com dan
zal ik je wat fotos sturen toen ik in de Filipijnen was…
Maak niet de fout door dezelfde luxe te willen zoals in Nederland in de Filipijnen want dan ‘denkt’ de lokale bevolking dat je superrijk bent en dan gaan ze van je profiteren doe zoals ik eet leef zoals de lokale bevolking
en dan krijg je hun gastvrijheid terug en maak je vrienden voor het leven…