Emigreren naar Bonaire of Curacao

:wereld: ik zou graag voor en nadelen willen horen van mensen
die ook bezig zijn met emigreren na bonaire of curacao
huur en koop prijzen van huizen kwa werk of er werk is voor nederlanders hoe het zit met ziektekost verzekeringen werk vergunninge moeilijk of makkelijk te krijgen
ik kom zelf al 12 jr op aruba maar om daar aan werk te kome is verschrikkelijk moeilijk dusvandaar dat ik het op 1van de andere eilanden zoek

gr patricia 79:)

hallo, ik had je verhaal gelezen, en ik hoop dat ik u hiermee een beetje op weg kan helpen:

bonaire valt onder de nederlandse-regering als ‘bijzondere staat’ zins 10-10-2010…
ze zijn de wetten qua ziektenkosten & de gulden drastisch aan het veranderen.
een vergunning om naar bonaire te gaan is *heel makkelijk/*en het is eigelijk niet eens nodig. niet omdat het zins 10-10-2010 nederlands gebied is. curacao is daarintegen een stuk moeilijker een vergunning voor te krijgen, omdat de regering zegt dat het werk net zogoed door een antiliaan die daar woont gedaan kan worden, curacao heeft omdat het zelfstandig is, eigen wetten. curacao is mischien meer op te doen, maar er zijn voor de rest meer voordelen dan nadelen aan.
bonaire is het een stuk rustiger, en kan je voor minder dan 50 euro een retourtje kopen met de boot naar andere eilanden.
conclusie:
bonaire= minder op te doen, maar wel: veiliger, schoner, niet zo amerikaans, rustiger, en makkelijker te regelen, omdat het onder nederlands gebied valt.
curacao= als je alle feiten op een rijtje zet, een slechtere keus (in mijn opinie).

mvg,

levi molleman 14 jaar