Ik wil voor een hele goede vriend het 1 en ander uitzoeken over emigreren naar Amerika.
Dit is zijn droom!!
wil daarom kijken of ik via deze weg meer te weten kan komen en dit dan aan hem presenteren.
zie het als een vriendendienst.
En wie weet is het allemaal zo makkelijk en aantrekkelijk dat ik zelf ook wel heen wil.
ik ben trouwens Liz 31 jr uit noordholland.
wordt een hele, hele moeilijke klus tenzij jullie papieren/capaciteiten hebben die echt niemand die al in de USA woont bezit waardoor je een job met visum zou kunnen krijgen…
Hoi Lizzy,welkom op wereldwijzer!
Om het visum voor Amerika als immigrant aan te vragen, doorloop je een procedure van drie stappen. Eerst moet de immigratiedienst (USCIS) een immigratie petitie goedkeuren. De petitie wordt doorgaans aangevraagd door een Amerikaanse werkgever, of familie. De tweede stap is dat het Ministerie van Binnenlandse zaken je een visumnummer moet toekennen. Als je een visumnummer hebt, betekent dat je een immigratievisum (oftewel green card) hebt gekregen.
De derde stap, als je al in de VS woont, kun je een aanvraag doen om je status te veranderen van tijdelijk naar permanent resident. Dit kan zodra er een visumnummer voor je beschikbaar is. Je gaat naar het lokale Amerikaanse consulaat om de aanvraag verder af te wikkelen als je buiten de VS woont.
Er zijn nog andere mogelijkheden zoals de Green Card,maar zoals Erik hierboven al vermeld heeft kan je altijd met je vragen terecht op het Amerika Forum
Succ6 !
groet,georgessiam.