emigratie naar Santa Maria Sal

Hallo iedereen,
Vorig jaar voor de eerste maal naar Santa Maria geweest. Enorme interesse om er mij definitief te vestigen daar ik vanaf Oktober op pensioen ga.
Kan je daar voor lange (dus eigenlijk definitieve) periode huren ? Of is iets kopen aan te raden ?
Wat zijn in dat geval de bijkomende kosten als je iets koopt ?
Waar kun je je inkopen doen ? , want vorig jaar opgemerkt dat er in Santa Maria geen winkels zijn behalve 1 supermarktje waar je bijna niets voorradig vindt.
Ik hoop hier dat er iemand voorheen deze stappen heeft ondernomen en mij raad kan geven, het is tenslotte en grote stap.
Alvast bedankt voor iedere reaktie.
Tonijntje:dag:

Hallo Tonijntje,

Deze pagina over huis kopen op Kaapverdie geeft je wellicht antwoord op enkele vragen die je hebt.

Groetjes,
CaboVerde

Ps.in Santa Maria zijn best veel winkels hoor, wellicht heb je niet alles gezien. Kijk vooral buiten het ‘toeristische centrum’. Ook is er meer dan 1 supermarkt hoor :-).

Bedankt voor je reaktie. Ik ga er in November nog eens naar toe, voorlopig nog als toerist, kan je me zeggen waar in de omgeving van Santa Maria op Sal er die supermarkten zijn ?
Thnx !

Een aantal supermarkten zijn:
-Cazu, Supermercado (achter de hoofdstraten in het centrum)
-Yifei (achter de hoofdstraten in het centrum)
-Bij de benzinepomp
-Bij de apotheek
-Etc.

Zo zullen niet zo groot zijn zoals in Nederland/Belgie, maar je kunt er wel alles vinden.

OK, Bedankt