Emigratie naar Cornwall Engeland

Hallo mensen,

wie kan ons helpen met meer informatie over het emigreren naar Engeland?
Wij willlen in Cornwall gaan wonen met onze familie,en daar onze eigen B&B met pub opstarten.
Heeft iemand dit al eens gedaan en is iemand bekend met het emigreren naar the UK als Nederlander.
Volgend voorjaar zijn wij van plan ons daar te settelen.
We vinden ontzettend veel info op het inet,maar de ene website zegt het ene en de andere het andere, dus beetje onduidelijk!

Graag horen we z.s.m van jullie,

groetjes de Salamandertjes

hey !

Ik ben kimberley , en heb daar 2 jaar gewoond ! Misschien kan ik jullie een beetje helpen , wat zou je willen weten ?
Groetjes Kimberley

Beste Kimberley,

leuk dat je reageert.

Wij zijn van plan volgend voorjaar naar Cornwall te emigreren.
Mijn man en ik zullen eerst aankomen en dan een huis huren tot het moment dat
de rest vd familie overkomt.

We willen in die tijd ook op zoek gaan naar een B&B/ Pub/ hotel,
heb je daar ervaringen mee?

Heb je daar toevallig ook in de hositality sector gewerkt?
En zo ja, enig idee of wat er op het inet staat 5.63 pond werkelijkheid is?
Ik heb nl in 2005 daar zelf gewoond en kreeg destijds al veel meer salaris, dan wat nu gangbaar lijkt te zijn.
Wat zijn de belangrijkste plekken om je in te schrijven/zoeken naar een baan?

Een huis huren, heb je ervaring ermee welke makelaars bijv minder te vertrouwen zijn?
Of is bijv een privé landlord beter te vertrouwen?

Ook enig idee hoe het met gas water electra zit, is dat net als hier div aanbieders zoals essent ed?
TV+telefonie is dat ook met div aanbieders, en zo ja heb je er ervaring mee?

Kreeg je op dit moment gemakkelijk een hypotheek/lening (als dit van toepassing is)

Ervaring met een verhuisservice?
Heb je ook ervaring met op verschillende plekken te wonen?
We willen graag in een toeristisch stuk zitten met veel mooie grond/land om ons heen.

Openbaar vervoer is dat makkelijk toegankelijk,kun je overal komen?
Waar vond je het zelf prettig om te wonen?

Ik heb zelf in Marlow gewoond waar je van alle gemakken voorzien was,
is dit in Cornwall ook het geval,of is het duidelijk meer plattelandsachtig?

Tja verder kan ik op dit moment niets verzinnen.

Dank je wel alvast voor de moeite,

Groetjes Naomi&Rutger

wel tweede keer goeie keer , had al een hele boterham geschreven maar voor één of andere reden ging die niet door .

Voila ,

Wel met het huren heb ik enige ervaring , ik heb nu wel gehuurd via een kennis .
De prijzen liggen zeker niet lager dan in belgië , Nederland weet ik niet zo .
Wanneer je huurt moet je wel rekening houden dat er niets van elektronische apparatuur aanwezig is ( uitzonderlijk wel ) zoals koelkast , oven , kookplaat enz .
Het vinden van een huurhuis kan je heel gemakkelijk online , er zijn veel gerenommeerde agentschappen . Schrijf je in zou ik zeggen en dan laten ze je per mail weten wanneer er een nieuw pand vrij komt dat aan je criteria voldoet.

Het kopen /huren van pub , B&B etc heb ik geen ervaring mee , maar in the uk is zowel alles online te vinden als te kopen zeer handig .

Met het kopen heb ik enige ervaring van een huis , pas wel op want het systeem is iets anders.
Zodra je een bod doet op een pand en vooraleer je de verkoop kan afsluiten moet je een solliciter/advocaat inschakelen die voor jou het pand gaat nakijken en ondermeer nazien of de grond wel degelijk van de eigenaar is . Dit is ongeveer vanaf £2000 pond . éénmaal gedaan kan je verder gaan naar de verkoopsakte , hou wel rekening dat intussentijd de eigenaar wel het pand van de markt kan afnemen . Je geld ben je dan wel kwijt . Dit is al meerdere malen gebeurd in the UK . Ik heb het voor gehad vooraleer de solliciter aan het werk begon , dus ik heb toen geen geld verloren .
De meeste mensen in the UK kopen een ander huis wanneer opdat zelfde moment hun huis te koop staat , daarmee zie je soms staan “CHAIN”. Dit is tricky voor hun daar de verkoper soms heel lang kan wachten vooraleer ze hun huis kunnen verkopen . Daarom verkopen ze liever aan “NO CHAIN” , of zoals jullie bv cash omdat jullie va het buitenland komen . Dit is uiteraard voor hun interessanter omdat ze dan weten dat de verkoop van hun pand sneller verloopt. Daar heb je dan een voordeel.
Qua hypotheek , tja , kijk online . Je kan online formulieren invullen om te zien dat je in aanmerking komt of niet . Bij mijn weten moet je toch een jaar kredietwaardig zijn in the UK tenzij je fondsen achter je hebt ( wil zeggen dat je gedurende een jaar in the UK wonende geen schulden hebt en altijd netjes je rekeningen hebt betaald). Ik ben niet 100% zeker dat elk bedrijf dit vraagt en twijfel nu of het ook zo niet geld voor het huren . Kijk dit na op het net . Trouwens ze zijn in the UK zeer behulpzaam , dus een belletje kan nooit geen kwaad .

Qua lonen , ligt het in Cornwall sowieso veel lager , veel mensen verhuizen naar grotere steden voor een beter loon tenzij je natuurlijk zoals er veel zijn in Cornwall boer bent .
Ik denk dat het een pond hoger ligt maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

Qua makelaars zijn de grotere wel te vertrouwen zoals bv Kivvels maar er zijn natuurlijk ook andere .Tja privé landlords heb in niet veel ervaring mee maar dat is zoals in elk land , gebruik je verstand en zet alles op papier en dan kan er niet veel fout gaan.

Vraag sowieso een National Insurance Numbercard aan , met dit nummer kan je gaan werken maar mischien heb je die nog van de laatste keer je in the UK was .

TV/internet/telefoon heb ik toen van sky tv genomen, er was op dat moment een goed aanbod . Je kan ook alles apart nemen maar dat is dan uitzoeken wat het goedkoopste is . Moet wel zeggen dat SKY TV wel goed is maar weeral , valt te zien wat je nodig hebt hé .
Mobiele telefoon had ik vodafone , ik had deze provider gekozen omdat ik op Bodmin Moor heb gewoond en dit was de enige provider die daar werkte . ga naar een kantoor en geef je postcode in ( bv PL31 2AX) en ze zullen je zeggen welke provider het meeste signaal daar heeft . Weet dat in grootsteden Orange zeer sterk is en enorm aan het groeien is in the UK . Dus tja nakijken zou ik zeggen .

Qua verhuis heb ik dit persoonlijk gedaan via een vriend maar raad aan om zoveel mogelijk zelf te doen en dan gewoon een vrachtwagen te huren die het voor jouw brengt tot in je adres in the UK . Veel goedkoper .

Ik hebzelf op verschillende plaatsen in Bodmin Moor gewoond , nu de meeste faciliteiten waren wel dichtbij ( half uurtje) zoals ASDA , Morrison , Sainsbury … Asda is elke dag open 24uur behalve dan zaterdag tot middernacht en zondag tot 4 uur in de namiddag ; daar kan je zowat alles vinden , naargelang de plaats je woont zal deze groter zijn .
Openbaar vervoer is zeer goed in de grootsteden en de meeste plaatsen zoals Bodmin , Launceston , Liskeard , Padstow etc hebben een trein station . Voor de rest zijn de verbindingen minder ( bv bus).

Waar te gaan wel , er zijn heel veel mooie plaatsen in Cornwall , zoals Falmouth , Padstow , Bocastle , Penzance , st Ives … ik zou zeggen ga rond kijken en zie op welke plaats je verliefd wordt , bijna overal vind je er B&B , Pubs etc daar Cornwall zeer toeristisch is . De wegen zullen dan in de zomer ook veel voller zijn en opstoppingen gegarandeerd !! De locals gaan dan ook in die tijd niet zoveel buiten of naar het strand . Je hoort ze dan ook praten over “emmets” en “townies” ( die van de stad en vreemdelingen ) . The locals lopen niet altijd even hoog met hen want de laatste 20 jaar zijn er veel Londenaars met geld naar hier gekomen om een buitenverblijf te kopen , met als gevolg dat de prijzen in de hoogte vlogen . Veel locals kunnen zelf niet iets kopen door die prijsverhoging . Daarmee dat ze een nieuw systeem hebben voor de locals , zij kunnen nu kopen/huren aan cornish prijs maar mag dan ook enkel doorverkocht worden aan iemand van Cornwall( die prijzen liggen dus heel laag) maar ja dat is niet voor ons hé . Veel emmets die daar komen wonen leggen een klacht neer tegen lawaai en geur van de boeren , en dit tot hun grote ergernis wat te begrijpen is . Nu ikzelf ben altijd tussen de boeren geweest daar ik met paarden werk dus hou ze maar beter te vriend want ze lopen niet echt hoog op met vreemden haha

Qua grond tja … je zou zeggen , hoe meer afgelegen hoe goedkoper maar dat is zeker niet zo ! Pas op met het kopen van grote stukken grond , kijk na of alles wel van de verkoper is en kijk of je mag bouwen , veel grond is meestal " Moorland" en daar mag je niets opdoen tje behalve paarden en vee opzetten , meestal mag je ook enkel bouwen waar de resten van het huis opstaan of is er een huis dan is het niet altijd gezegd dat je daar iets bij mag bouwen . Kijk dit goed na !!

Gas en water , wel weeral op het internet hé en je kan daar alles doen op het internet .Met het huren zal je wel weten wat de vorige eigenaar heeft gebruikt en je kan weer altijd op het net gaan vergelijken . Zoals op sites als GOCOMPARE , veel sites in the UK zullen alle aanbieders vergelijken zodat je voor jou het goedkoopste vind ; al is het voor een autoverzekering tot energie , you named it …

Wel weet niet of dit een beetje je vragen beantwoord , moest er nog iets zijn dan laat je het maar weten !
groetjes kimberley x

Hoi Kimberley,

Onzettend bedankt voor al je info!
We gaan hier mee aan de slag.
Mochten we nog vragen hebben(bijv na onze vakantie in cornwall), dan stel ik ze aan je!

Heel lief voor al je tijd en moeite!

Groetjes,

Naomi & Rutger

graag gedaan en geniet van jullie vakantie x