Hallo mensen,
wie kan ons helpen met meer informatie over het emigreren naar Engeland?
Wij willlen in Cornwall gaan wonen met onze familie,en daar onze eigen B&B met pub opstarten.
Heeft iemand dit al eens gedaan en is iemand bekend met het emigreren naar the UK als Nederlander.
Volgend voorjaar zijn wij van plan ons daar te settelen.
We vinden ontzettend veel info op het inet,maar de ene website zegt het ene en de andere het andere, dus beetje onduidelijk!
Graag horen we z.s.m van jullie,
groetjes de Salamandertjes
Hallo,
Ik ben zelf in 2008 in Cornwall geweest en wil je attent maken op een aantal dingen:
-
Er zijn heel veel B&B’s in dit graafschap en het wordt dus concurreren met de Engelsen die de toeristen veel beter kunnen voorzien in informatie van de culturele bezienswaardigheden.
Ook zijn er op belangrijke plekken (Sint Ives, Sint Michael’s Mount) altijd wel hotels te vinden.
Ik weet niet precies waar je in Cornwall gaat zitten maar denk ik aan de westpunt?
-
Cornwall is beslist geen rijk graafschap (dat zie je bijvoorbeeld al aan de locals in de plaatselijke Mc Donalds).
Je moet je dus vooral concentreren op de toeristen en je moet in een toeristisch gebied je B&B plaatsen anders ben je zeer slecht te vinden.
-
Dat komt ook omdat er nauwelijks hoofdwegen in Cornwall zijn, de grootste is de N32 als ik mij niet vergis en dat is hetzelfde als een autoweg met 4 banen en af en toe 2 hier.
Omdat Cornwall dus aan het einde van het land ligt heb je dus vooral bestemmingstoeristen en niet dooreistoeristen zoals in Kent, Dorset en Devon bijvoorbeeld.
De toeristen reizen hoogstens weer terug.
-
Het beste is om je B&B in de omgeving van Falmouth of Provence te hebben aangezien bij het kasteel van Tintagel de omgeving niets te bieden heeft.
Toeristen blijven daar niet alleen voor dat kasteel natuurlijk, die trekken weer terug naar hun verblijfsplaats aan het andere gedeelte van de Cornwallse kust.
Beste Stormbreaker, en of Anderen,
Heb je zelf in Cornwall/ UK gewoond?
We hebben nl nog vele vragen over wat en hoe te regelen qua verhuizing en wonen daar.
We zijn idd aant het kijken naar het plaatsje Falmouth, of st Austell,
waarom, geen idee trekt ons gewoon enorm!
Ik heb zelf 6jaar gelden in Marlow (Bucks) een jaar gewoond, maar was voor stage,en alles werd via mijn hotel geregeld.
Willen een B&B/Pub/Bistro opstarten/overnemen, dit om het winterseizoen ook te overleven.
Klopt het dat je werkelijk als EEA persoon gewoon kunt werrken en wonen in the UK?
Op andere sites staat nl dat je selfsufficient moet zijn, of hoge kwalificaties, of veel geld moet meebrengen?! Dus ik weet niet meer welke nog te geloven.
Hoe staat het met Cornwall tov Devon, zo via inet trekt Cornwall me meer, maar heb geen idee hoe het in werkelijkheid is.
Qua Werk, omgeving, maar vooral ook rust.( niet zo stil dat je geen inkomsten meer hebt)
Gaan eind aug via exeter naar St Austell, falmouth, Paignton, exeter 4 dagen even sfeer proeven, ja ik weet het veel te kort, maar heb opt moment nog eigen zaak in NL, en kan niet langer weg.
Groeten Stuffeltje