Emei Shan en Leshan in 1 dag?

We hadden besloten om Emei Shan over te slaan en te laten voor een andere keer. Maar ja… Door het lezen etc. is het toch wel heel verleidelijk geworden om Emei Shan niet over te slaan!! Zo moeilijk om de keuzes te maken haha.

Dus mijn vraag aan jullie of het mogelijk is in 1 dag? En het dan zelf te regelen met OV? Of moeten we dan toch een tour boeken?

Een andere optie is:
We komen rond 11.30 aan in Chengdu, tassen in hostel dumpen dan met een kleine tas naar Emei Shan, daar overnachten, dan de volgende dag genieten nog van Emei Shan dan naar Leshan voor de grote boeddha en dan terug naar Chengdu.

Geen idee hoe lang het duurt met de bus, ik had de luxe van een auto vorig jaar. :slight_smile: Vanuit Chengdu is het per bus niet heel ver naar Emei Shan (ik dacht een kleine 2 uur). In Emei Shan heb ik niet de berg beklommen vanwege slecht weer en omdat ik ook al naar Hua Shan was geweest (bij Xi’an, echt een aanrader!). Let bij Emei Shan op de brutale aapjes die niet zo schattig zijn als ze er uitzien.

Leshan ben je redelijk snel uitgekeken. Nadeel is wel dat je lange tijd in de rij moet staan. Je begint bij het hoofd en dan kun je langzaam afdalen naar de voeten, maar het is enorm druk… :frowning:

Ja, prima te doen. vroeg op stap gaan.

Ik was er in sept 2009. De busreis duurt 1 uur naar Leshan. In Leshan is het grote Boedhabeeld het enige hoogtepunt. Ik had de pech dat het Boedhabeeld in de steigers stond. Ik heb dus het beeld niet gezien. Wel de omgeving. Je kan ook besluiten om via een boot het Boedhabeeld te zien maar dat kost iets meer.

Ik zou zeggen een uurtje naar Leshan en dan snel naar Emei Shan. Desnoods meegaan via een excursie. Hoe snel je het Boedhabeeld ziet, hangt van grote groepen (Chinese) toeristen af. Die staan dan hinderlijk in de weg.

Als je beiden (Leshan en Emeishan) echt goed wilt beleven, dan heb je 2 dagen nodig. Ik heb beiden vorig jaar met een busexcursie vanuit Chegdu met een geheel Chinees gezelschap gedaan. Wij met ons drieen waren de enige buitenlandse toeristen in dit gezelschap. Een geweldige en aparte ervaring!