Halo
mijn tickets zijn geboekt en ik kom 5 septemember heel vroeg aan in beijing en ga heel laat 4 oktober terug van hongkong
Mijn route
5 sep - 9 sep in bejing nachttrein naar
pingyao , 10-11 september, dagtrein naar
xian , 11- 14 met dagtrip naar huashanberg, dan nachttrein
chengdu- 15 -17 met dagtrip emeishan , dan nachttrein
zhangjiajie, 18 - 21, met 3 dagen national park en tianmen mountain, dan nachttrein
tot shanghai, 22-26 sep met dagtrip naar hangzhou of suzhou, dan vlucht
naar guilin, 26-1 oktober yangshuo dan dagtrein
naar shenzen en dan direct naar hongkong tot 4 oktober ,
is dit te doen???
en treinkaartjes in september , op voorhand aankopen of gewoon daar in station zelf??, van guilin naar shenzen ga ik mijn treinticket zeker op voorhand kopen dan hebben de chinezen vakantie
Het zijn wel enorme afstanden die je gaat afleggen. Bedenk je wel dat China iets groter is. Ik heb ongeveer dezelfde afstand afgelegd in ruim 2 maanden. Ik zou dus je route wat anders indelen.
5 sept: Vlucht naar Beijing
6 sept: Beijing
7 sept: Beijing
8 sept: Beijing
9 sept: Beijing - Ping Yao (nachttrein)
10 sept: Ping Yao
11 sept: Ping Yao - Xi’an (bus)
12 sept: Xi’an (stad bezoeken)
13 sept: Xi’an (Terracotta leger, bus)
14 sept: Xi’an - Hua Shan (bus)
15 sept: Hua Shan (overnachten op berg)
16 sept: Hua Shan - Xi’an
17 sept: Xi’an - Jiuzhaigou (bus/vliegtuig)
18 sept: Jiuzhaigou
19 sept: Jiuzhaigou - Chengdu (bus/vliegtuig)
20 sept: Chengdu (stad bezoeken)
21 sept: Chengdu (panda reservaat bezoeken)
22 sept: Chengdu - Emei shan
23 sept: Emei shan - Leshan
24 sept: Leshan - Chengdu
25 sept: Nog in te vullen
26 sept: Nog in te vullen
27 sept: Nog in te vullen
28 sept: Nog in te vullen
29 sept: Nog in te vullen
30 sept: Nog in te vullen
1 okt: Nog in te vullen
2 okt: Hong Kong (Kowloon/Hong Kong Island)
3 okt: Macau (dagtrip)
4 okt: Hong Kong (terugvlucht)
Met deze route houd je het iets compacter (nog steeds veel reizen overigens). Dan heb je nog 7 dagen om in te vullen, net wat je graag wilt. Je kunt bijvoorbeeld vanuit Chengdu naar Zhongdian, Lijiang, Dali, Tiger Leaping Gorge gaan en dan naar Kunming van waaruit je doorvliegt naar Hong Kong.
Route is in grote lijnen wel te doen.
Je noemt een paar keer “dagtrip”, maar check even de reisafstanden, met de optie voor overnachtingen.
Emei Shan kan in combi met Leshan zoals David voorstelt.
Zie wikitravel/wikivoyage en rome2rio voor reis info/afstanden/tijden. En recente Engelstalige ervaringen op thorntree en wikipedia.
CD naar ZJJ is meer dan een nachtje en gaat met een overstap in Huaihua. Je kunt ook de sneltrein (2,5 uur) naar Chongqing nemen en daar een rechtsreekse korte vlucht met China Eastern naar ZJJ, maar die gaat niet dagelijks (zie ctrip).
Tianmen mountain is ‘makkelijk’ bereikbaar met de kabelbaan bij het treinstation. Maar voor ZJJ park kun je het beste een hostel in het park nemen. ZJJ city heeft ook een aardig hostel, misschien wel meer dan één (Ik zat in Zhongtian International Youth Hostel, vierde verdieping, omdat mijn vlucht vanuit Bejing laat arriveerde).
Algemeen: je gaat wel erg veel naar berggebieden… Ik zou de reis iets gevarieerder maken. Enkele alternatieven zijn Fenghuang/Phoenix en Dehang vanuit Jishou. Bij Dehang kun je wandelen naar een waterval waar je onderdoor kunt lopen (1 v.d. mooiere ter aarde, heb diverse bezocht, o.a. in IJsland en Frankrijk).
jeps van chengdu naar ZJJ ga ik via huaihua en idd een vlucht zou makkelijker zijin , maar ik moet binnen mijn budget blijven…
voor ZJJ heb ik een hostel in wullingyan, van de hostel naar de ingang van de nationale park is het maar 5 min , dus ik denk dat da wel goed zal zijn…
Heb een vraagje over emei shan , is emei shan te doen in 1 hele dag, dus smorgens heel vroeg vertrekken naar emei shan en in de nacht heel laat terug naar chengdu… leshan moet ik niet doen, is maar alleen 1 grote standbeeld en heb de tijd er niet voor…
En qua berggebieden heb je eigenllijk wel gelijk, feneghuang/phoenix en dehang waar ligt dat ergens?? van waaruit zou ik naar daar kunnen gaan??
Over Emei Shan, kijk even bij websites van hostels in Chengdu wat die te bieden hebben. En op tripadvisor en thorntree kun je vast wel recente ervaringen vinden.
Fenghuang en Jishou (uitvalsbasis voor Dehang) liggen tussen Huaihua en Zhangjiajie City, dus op jouw route. Soms heb je wat hulp nodig met het vervoer vandaar dat ik er de tijd voor heb genomen om me in dat gebied te verplaatsen. Er gaat rechtstreeks een bus van HH naar FH.
Fenghuang is populair. En terecht, want bijzonder mooi.
Van het busstation even buiten de stad (taxi nodig) gaat een rechtstreekse bus naar Jishou.
Dehang is met een busje naast het treinstation van Jishou te bereiken. In Jishou had ik een hotel in de buurt van het hotel.
Van Jishou gaat een trein door vele tunnels naar ZJJ City.
jaa inderdaad , heb het gisteren opgezocht, ik zou dat graag willen doen , maar dan moet ik mijn programma verandere? wat zou ik dan laten moeten vallen ??
Wat zou ik moeten overslaan om naar fenghuang te kunnen gaan , want ziet mij er heel mooi uit
Wij zijn net terug van China en hebben Emei Shan en Leshan bezocht.
Leshan was een flinke tegenvaller. Druk, te druk om om het beeld te ‘wandelen’ . Het is meer in een ellenlange stoet van Chineze toeristen over de trappetjes langs de Buddha schuifelen. Niet echt zen… En dat boottochtje is het ook niet waard. Emei Shan echter… breng er de nacht door in het guesthouse van de tempel. Ga met de kabelbaan naar boven, dan is het nog een stuk omhoog via trappen (niet zo heel ver). Daar is een mooie tempel waar het ook heel druk is. Maar als je verblijft in het guesthouse zul je merken dat als de laatste kabelbaan naar beneden is het heel vredig stil wordt. Het is eten wat de pot schaft (vegetarisch) om 18.00. Sta om 05.00 uur op om getuige te zijn van het chanten. Het ochtendgebed duurt tot tegen zessen. Dan is het ook tijd voor ontbijt. Pas na negenen (als jij weer naar beneden gaat) komen de eerste toeristen er weer aan en is het gedaan met de rust. Aanradertje
Ik was half oktober 2014 's midags in Leshan en toen was het helemaal niet druk bij de grote Boeddha. Het hangt dus veel af van het moment dat je er bent. Bovendien is daar ook een groot Boeddhistisch themapark met mooie beelden van de Boeddha. Ik vind Leshan dan ook zeker een aanrader maar ik heb de indruk dat je er beter 's middags dan 'ochtends kan zijn (ik was er twee keer eerder maar dan op de ochtenden en toen was het drukker).