Embarkation tax

In mei gaan we naar Sri Lanka. In het verleden moesten we bij vertrek op de luchthaven Colombo altijd embarkation tax betalen. Bestaat deze nog steeds of is die komen te vervallen?

Wie weet me iets te vertellen over prepaid-bellen via een srilankaanse provider.
Dit zou voordeliger zijn?

vr. grt. Stef

Hoi Stef,

Zover als ik weet is deze vertrek belasting de laatste jaren
ingecalculeert bij de prijs van je vliegticket.

Fijne vakantie

Hallo,

Ik ben net terug uit Sri Lanka en jr hoeft niks meer te betalen.

veel plezier op het schitterend eiland :zon02:

En over dat prepaid bellen: doen we altijd. Gewoon zorgen dat je een SIMlock vrije NL mobiel meeneemt (of desnoods lokaal eentje koopt, begint bij Rs 4,000 dus zelfde als hier) en daar een SIM koopt en die dan weer oplaadt. Belkosten naar NL iets van Rs 20/minuut terwijl roaming met je NL kaart zeker 7-8 x zo duur is!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt allemaal voor de info. We zijn inmiddels al in SL. Wel weer wennen aan de hitte. Alles ging heel makkelijk wat betreft het prepayd bellen kun je net voor de uitgang op het vliegveld een sim kopen voor 200 rupies en een BELTEGOED voor 1000 rupies. Als je de landcode dus 0031 een 1 plaats dus 10031 kun je naar nederland(vaste lijn in ned.) bellen voor 7 rupiecent anders kost het 25rupiecent per minuut. Eveneens kun je op je b.v. iPhone direkt internetten. Groetjes allemaal vanuiteen lekker warm sri Lanka. Stef