Volgend voorjaar willen wij een familielid bezoeken die stage gaat lopen in Eldoret. Wij zoeken een vlucht en hotel daar dicht in de buurt van Eldoret. Heeft iemand een idee welke reisorganistatie dit aanbied. Heb al wel speurwerk gedaan, maar vind zelf alleen maar aparte vluchten en acommodaties.
Dus…wie kan mij advies geven of info?
Ik had ook al eens opgezocht waar dat lag , nog 320 km van Nairobi ,dat is niet vlakbij en het woord vlak kennen ze daar ook niet.Vliegen zal wel de beste optie zijn .
Je kan als je vlug en comfortabel vanaf Nairobi naar Eldoret wil dus vliegen wat hier boven al beschreven staat of als je wat meer van het land wil zien de North rift shuttle pakken. Dit is een 9 a 10 persoons busje en dan ben je zo’n 6 uur onder weg en zie je ook nog wat. Dit doe ik namelijk zelf over het algemeen en kost nu rond de 7 euro.
Een leuke stop onder weg is het park Lake Nakuru.
Er zijn op zich genoeg overnachtingsmogelijkheden, heb zelf een keer in het Guesthouse van rcea gezeten. Vrij simpel en niet te duur. Net buiten het drukke deel van Eldoret aan de weg richting het vliegveld. En het centrum van Eldoret is dan 10 minuten lopen.
Ik kom er eigenlijk elk jaar wel maar overnacht dus altijd zo’n 20 km buiten Eldoret dus kan je verder niet helpen. Zal wel eens even informeren bij vrienden die daar wonen voor je
Ik zou als ik jou was niet op Eldoret gaan vliegen.
ik heb een jaar in de omgeving van Eldoret gewoond, ong. 60 Km van El Doret af. De wegen zijn helemaal vernieuwd naar Eldoret.
Mijn voorkeur zou zijn op Nairobi vliegen en dan vervolgens binnenlandse vlucht nemen naar Kisumu en dan met de auto verder.
Maar vliegen naar Eldoret is wel mogelijk, maar hou wel rekening mee erg weinig vluchten op een dag, en veel vluchten worden vaak gewijzigd en/of geannuleerd.
PS. er zijn 1 a 2 ‘goede’ hotels in Eldoret zelf.
Waarom over kisumu vliegen en dan doorreizen naar Eldoret. Daar doe je ongeveer even lang over om vanaf Nairobi naar Eldoret te reizen. En wat ik mij kan heugen van de weg van Kisumu naar Eldoret is deze slechter dan de weg vanaf Nairobi naar Eldoret. Alhoewel het wel een hele mooie rit is. Ik heb hem afgelopen jaar nog grotendeels gedaan.
En het gebruik maken van het plaatselijk vervoer is ook erg leuk en veel goedkoper. Wat je zou kunnen doen is het afhuren van een busje/matatu en daar gebruik van maken
Daarnaast vliegt ook Fly 540 naar Eldoret 2 keer per dag dat betekend dat er dus totaal 4 vluchten per dag die kant op gaan. Fly 540 kost 69 dollar per enkele reis
Over kakamega vliegen is op zich een betere optie, ligt dichter bij Eldoret en is ook erg leuk voor een overnachting in het Forest rest house wat zich midden in het regenwoud bevindt en waar ´s nachts de apen over het dak lopen ed. Hier kan je ook een mooie tocht lopen door het regenwoud obv een gids.
Jerop
Met de bus(easy coach) van nairobi naar elderet. Slapen in Wagonweel Hotel prima!
vlucht van nairobi met fly540
naar eldoret gaat via kisumu
kost $69 +$27 tax totaaal $ 96
vluchtduur 1.5uur
terug van eldoret naar nairobi 45 minuten
http://booking.fly540.com/farequote.asp
>>>
Super bedankt alvast, maar voor meer tips sta ik altijd open.