Vragen over Kitui en Eldoret

Beste Allemaal,
Via WereldWijzer zijn mijn vriendin en ik al regelmatig geholpen tijdens eerdere reizen. Nu ga ik naar Kenia en daar heb ik wat vragen over. Ik hoop dat een paar Kenia experts deze kunnen beantwoorden.
Ik studeer aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en voor mijn afstudeer project ga ik 7 weken naar Kenia. Mijn verblijfplaats is Eldoret en omgeving. Hier zal ik mijn onderzoek naar duurzame energie uitvoeren door onder andere de lokale bevolking in te interviewen. Ik verblijf waarschijnlijk op een campus van de MOI universiteit. Ik vroeg me af of iemand Eldoret kent. Hoe is de omgeving van Eldoret, en de stad zelf? Wat zijn dingen waar ik op moet letten daar? Andere tips voor de stad?

De eerste week van mijn verblijf ga ik naar de SEKU universiteit, gelegen in Kitui. Ik moet vanaf het vliegveld in Nairobi (Jomo Kenyatta) rechtsteeks naar Kitui. Weet iemand wat de veiligste/snelste manier om daar te komen is? Ik kom in de ochtend op Nairobi aan, en hoop die middag in Kitui te arriveren. Na mijn verblijf in Kitui reis ik, samen met mensen van de MOI universiteit, naar Eldoret.

Tot slot, ik hoop ook wat tijd te hebben voor leuke tripjes naar natuurparken vanuit Eldoret. Wat zijn leuke en bereikbare bestemmingen hiervoor?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groeten, Daan.

Iemand?

Ik stuur je even een pb met 2 namen van mensen die je eens kan proberen te vragen. Van de 1 werkt de man momenteel in Eldoret, van de ander komt de man oorspronkelijk uit Kitui :wink:
Helaas kan ik je zelf hierbij niet verder helpen, ken beide plaatsen niet. Maar mocht je andere vragen hebben over Kenia of de zuidkust (ik woon al 4 jaar in Ukunda), dan altijd welkom om n berichtje te sturen!
Groetjes uit zonnig Kenia!

Sorry, per ongeluk verkeerd geplaatst. Stuur het nu persoonlijk.

Bedankt voor je bericht! Als ik concrete vragen heb zal ik contact opnemen! :slight_smile: