Hi! Ik ga vanaf 1 juni naar Argentinie en wil ook graag naar het zuiden om de gletchers te bekijken. Alleen is het daar in juni natuurlijk winter en vroeg donker. Wat raden jullie aan? Kun je in de winter wel de excursies doen vanuit El Calafate?
Volgens mij zijn er het hele jaar genoeg excursies bij de gletsers zelf…
Het enige probleem kan zijn is dat in de winter minder bussen rijden in Patagonie, dus om bijvoorbeeld in El Calafate te komen. Zowiezo (ook in de zomer) rijden op t traject Bariloche-El Calafate al weinig bussen, en in de winter nog minder… Maar als je wat meer betaalt kun je ook vliegen.
Dankje! Weet jij ook of het daar in juni erg vroeg donker is of valt het mee?
Nee, dat zou ik niet weten. Maar mocht dat zo zijn heeft het misschien als voordeel dat je sneller een zonsondergang bij de gletser ziet?? Ik weet het niet…
Maar mooi wordt het zeker! Veel plezier met je reis!!
Hola Iefke,
Het is al weer even geleden dat ik in El Calafate was (1999 om precies te zijn), dus ik weet niet zoveel meer over de details van busreizen etc.
Flipsen_NL, de forumbeheerder kan je daar zeker bij helpen.
Ik woon in de provincie Córdoba (duizenden kilometers ten noorden van El Calafate) en het is hier nu om half zeven 's avonds donker, dus ik vermoed dat het in El Calafate in juni toch wel rond een uur of vijf donker gaat worden.
Veel plezier en mocht je hier nog in de buurt komen of het noorden willen bezoeken neem dan eens contact op,
groet
Jan
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga voor iets meer dan 3 weken…
Mijn plan is om eerst na een paar dagen naar Buenos Aires naar El Calafate te vliegen en dan weer naar het noorden terug te vliegen naar Mendoza, met de bus vanaf daar naar Salta en dan met de bus naar Iguazu, vanaf daar terugvliegen naar BA. Vanwege de tijd dacht ik dat ik Cordoba beter kon overslaan maar als ik me bedenk laat ik het weten
Hebben jullie verder nog tips?