(origineel bericht op be-more.nl)
Einde van de krullentijd
Lieve allemaal,
Naast de uniformen die de kinderen hier op school dragen is er ook een soort dresscode voor haar. Meisjes mogen het niet los dragen en jongens mogen het niet lang hebben. Nou is ‘lang’ natuurlijk een relatief begrip… Ros had afgelopen weken al vaker tegen de jongens gezegd dat ze hun haar moeten knippen. Maar omdat ze allemaal dromen van een afro, werd Ros gewoon genegeerd. Zelfs het aanbod van Peter om zijn haar af te mogen scheren als hij de jongens mocht scheren werd genegeerd. Totdat er donderdag een waarschuwing van school kwam. Morgen geknipt want anders…
en dus ging Steve met d etondeuze aan de slag. Alle mooie krulletjes gingen eraf. De een na de ander kreeg een kaal koppie. Ik ben altijd erg gecharmeerd van de kroeskoppies en kan het ook niet laten om er even over heen te aaien in het voorbij lopen. Met een beetje weemoed zag ik de berg krulletjes op de vloer steeds groter worden… En toen kwam het moment dat J. zich de woorden van Peter herinnerde. En zo gebeurde het, want belofte maakt schuld. Met een enorm grote grijns nam J. de tondeuze over van Steve. En als een vakbewaam kapper ging hij aan de slag. Hollandse stekelharen vielen op de grond tussen Zulukrulletjes. Intergratie op zijn best! En de boys vinden het maar wat stoer, hun daddybrother heeft dezelfde coupe als zij. Hij is nu echt one of the boys…
Ondertussen dat ik deze weblog type valt de stroom uit. Tweede keer vanavond. Het gebeurde ook terwijl de kinderen het diner aan het koken waren. Gebeurt vaker als het regent. In het township tegenover ons wordt veel stroom illegaal afgetapt. En als het dan regent, gaat het natuurlijk mis. Het werd dus een soort candelight koken. Best lastig, maar ook erg gezellig. Het werd gevolgd door een candelight diner en zelfs candelight Mens Erger Je Niet. We vonden het bijna jammer dat het licht weer aan ging. Maar een weblogje typen bij candelight is toch niet erg handig. Daarom een korte versie. Volgende keer meer…
Fijne week,
Knuf P&Y