Eind november IJsland

Eind november ga ik naar IJsland om hopelijk het Noorderlicht te zien! Kan iemand mij adviseren over kleding en schoenen voor eind november?
Ik was van plan overdag een spijkerbroek met thermo legging aan te doen en voor savonds neem ik een skibroek mee. Verder een fleecetrui, shirts met lange mouwen, een skijas en natuurlijk handschoenen, muts en sjaal. Is dat voldoende qua warmte?
Heb ik ook een regenbroek en regenjas nodig?
Tevens neem ik wandelschoenen mee. Is het nodig om ook snowboots te kopen?
Alvast bedankt!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Wat is precies je plan in IJsland? Blijf je in Reykjavik? Of trek je erop uit?

Geen stedentrip. De golden circle, aantal nationale parken en de gletsjer staan gepland. Ik heb inmiddels al snowboots en andere zaken aangeschaft!

Ga je op eigen houtje of met een reisorganisatie?

Een beetje van beiden: in en om Reyjavik alleen. Golden circle en de gletsjer met een tour vanuit Reyjavik. Heb er al zin in!

Gaaf hoor. IJsland staat hoog op mn verlanglijstje! Hoe of bij wie heb je de tour geboekt?

Hoi Linda,

Heel veel plezier in Ijsland.
Ik zou, als ik jou was, wel een regenjas meenemen.
En vooral met laagjes gaan werken qua kleding.
De wind maakt het soms ineens heel erg koud, terwijl het even later (of uit de wind) een stuk aangenamer kan zijn.

Met vriendelijke groet,
Petra

Hallo Linda,

Check de site www.vedur.is voor het weer :wink: en www.road.is voor de wegcondities.
Het is er momenteel erg zacht voor de tijd van het jaar, dus kleed je niet te warm en vooral genieten!!!

Lieve Groet Diana