Eigen bedrijf in Mexico

Om kinderbijslag te ontvangen moet je volgens mij in Nederland woonachtig zijn. Je moet daar dan wonen, werken en naar school gaan etc. Misschien indien je uit Nederland vertrekt met je familie nog een bepaalde periode in aanmerking kan komen voor de kinderbijslag maar ik geloof dat na 12 maanden de kinderbijslag wordt stopgezet omdat dan wordt aangenomen dat je definitief weg bent uit Nederland. Mocht je kind (-eren) achterblijven in Nederland, kan de persoon die hen blijft verzorgen wel de kinderbijslag aanvragen.

Joep

Hoi Joep,

Dat de kinderbijslag stopt als je uit Nederland weggaat klinkt logisch, maar hoe zit het dan bijv. met, zonder te willen discrimineren, mensen die in marokko wonen en daar hun kinderbijslag blijven ontvangen (of zouden zij gewoon nog ingeschreven blijven staan in NL.?).
Maar goed al met al heb ik begrepen dat ik geen aanspraak kan maken op kinderbijslag als ik
in Mexico woon…(zal nog eens de site van de SVB bekijken).

Groet, Rene

Mocht je emigreren naar mexico raak je de kinderbijslag kwijt.
Mocht 1 van de ouders in Nederland blijven wonen en de kinderen in Mexico wonen moet je aantonen dat je je kinderen onderhoud met een vast bedrag per maand dit bedrag moet overgeboekt worden naar een rekening in Mexico, dit bewijs kan doormiddel van het laten zien van je bankafschrift. De hoogte is te vinden op de site van de belastingsdienst en gaat dan om een bedrag per 3 maanden. Hier is de link : http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2008/persoonsgebonden_aftrek/persoonsgebonden_aftrek-03.html#P34_3619
groeten,
Patrick

Hoi Crazypat, bedankt voor deze duidelijke uitleg ! Betekent helaas voor ons dat we geen recht op kinderbijslag zullen hebben…(maar goed, dat is ook wel weer begrijpelijk).

Vriendelijke groet,
Rene

Hallo iedereen, mijn naam is Erik Koning, woon al 12 jaar in Mexico. Om precies te zijn in Puerto Vallarta. Zou graag naar Guadalajara verhuizen om mijn gezin weer compleet te maken (mijn oudste zoon studeert in Guadalajara) Ben dus op zoek naar een vaste baan in Guadalajara. Ben bloemist van origine, maar ewigenlijk hier in Vallarta al die jaren in de PR gezeten, ben Sales manager geweest bij 2 bedrijven ( 5 jaar bij de ene en 2 jaar bij de andere, en het laatste jaar manager van een appartementen complex. Wie kan me helpen om iets te vinden??? Dank
Erik