Wij willen volgend jaar een half jaar door Canada/Alaska/Amerika gaan reizen met onze eigen auto. Wie heeft er ervaring met het verschepen van je eigen auto, het verzekeren van de auto in deze landen en het weer terug verschepen?
dit is een bedrijf met heel veel ervaring, ook op gebied van verzekeringen: https://www.seabridge-tours.de/?language=dutch Ze doen weliswaar vrijwel alles met campers en caravans, maar kunnen je vast wel op weg helpen.
De Yeehaw die daar wordt genoemd is ook op dit forum actief. Zoek hem maar en haak ergens in. Ik geloof niet dat je hem een privé bericht kunt sturen maar wellicht reageert hij al spontaan Hij is een echte Amerika expert.
Ik kwam in een eerder topic wat opmerkingen tegen over europese vs amerikaanse auto modellen. Als je een europees model auto hebt waar in noord amerika geen onderdelen voor te krijgen zijn, kan je behoorlijk de sjaak zijn als je pech hebt
toeval bestaat niet! Ik lees net de reisbijlage in krant van zaterdag met daarin een groot verhaal over vakantie met de eigen auto in de US. Eén ding dat daarin staat wil ik even melden. Een douane-agente raadt dringend aan om tijdens de overtocht de nummerplaten te verwijderen. Europese nummerborden worden verzameld!
En, maar dat was je toch al niet van plan denk ik, probeer de auto niet te verkopen, daar staan hoge boetes op en zelfs het ‘verschroten’ van de auto. Schijnen YouTube filmpjes van te bestaan. En binnen het jaar het land uit wezen.