Al wie me reeds geantwoord hebben op mijn vraag hartelijk dank voor de nuttige informatie ik zal ze zeker gebruiken…Mijn reis naar Hurghadas is reeds geboekt daarom moet ik wel van daar uit naar de bezienswaardigheden gaan.
Mijn hotel noemt BEACH ALBATROS kan er iemand mij inlichtingen geven of er soms daar in de nabije omgeving een locate bevindt waar ik zonder afgehaald te worden mijn excursies kan boeken?
Alvast bij voorbaat bedankt. :
Halla allemaal,
Mijn vriendin en ik willen eind april waarschijnlijk op vakantie naar Egypte. Nu vragen wij ons af hoe veilig dat dan zal zijn, aangezien Bush een oorlog tegen Irak wil beginnen.
Zal er daar haat ontstaan tegen westerlingen? Aanslagen zoals in 1996 en 1997 zich hebben voorgedaan?
Kan de regering de terroristen/extremisten dan nog wel onder controle houden? Want die lopen er wel degelijk rond, als ik zo de informatie op internet bekijk.
Wat is jullie visie en advies, wat betreft het boeken van zo’n reis? Alvast boeken? Of afwachten tot vlak voordat we op vakantie kunnen?
Alvast bedankt.
eyptenaren haten westerlingen niet, de meeste leven van het toerisme, ben er in rond de tijd van de aanslagen geweest en iedereen die ik heb gesproken was tegen en erg aangedaan, is maar een kleine groep fundamentalisten die de aanslagen pleegt, meeste egyptenaren verwelkomen je met open armen.maar of er niet nog een aanslag gepleegd word… dat weet je nooit. maar boek maar, als het oorlog wordt is het in ieder geval lekker rustig bij de piramides…
Hallo,
Wij hebben geboekt voor 24 april 2003 bij het shedwan golden beach hotel (4*, al in) voor 15 dagen. Heeft hier iemand ervaring mee, goede of slechte. We hebben twee kinderen (5 en 4 jaar)
Wij willen gaan duiken. We kunnen alle tips gebruiken over het hotel, eten ,omgeving, kinderen en duiken.
nicole en leon
Dit is een heel nuttige site. Vooral de boottrips met de twee Duitse meisjes zijn zeer de moeite waard: je gaat echt naar gebieden waar weinig andere boten komen en het is veel goedkoper dan wat je in hotels kunt regelen. Eten aan boord: geweldig lekker.
Verder wordt iedereen in Egypte ziek (maag-/darminfecties). Je kunt beter niks meenemen, in elke apotheek daar kun je goedkope medicijnen kopen die speicaal zijn ontwikkeld voor de problemen daar. Wij zijn er nu 3 keer geweest en zijn in totaal zo’n 8 keer ziek geweest.
Maar het is een prachtig land, met heel vriendelijke mensen.
Wij zaten in het Grand Plaza Hotel de laatste keer.
Hoi, ik ben afgelopen zomer 15 dagen in shedwan golden beach verbleven. Het is echt een heel goed hotel, vriendelijk personeel. Als je gewoon bij het hotel eet heb je vrijwel geen kans om ziek te worden, er is ook veel keus. Voor kinderen is er veel animatie bij het hotel. Bij het hotel zit ook een nederlandse duikschool en verder zijn er in hurghada nog heel veel duikscholen. Maar die bij het hotel schijnt wel één van de beste te zijn. In de omgeving is niet echt veel te beleven, het is er erg rommelig.
Helena
Hoi, ik ben afgelopen zomer 15 dagen in shedwan golden beach verbleven. Het is echt een heel goed hotel, vriendelijk personeel. Als je gewoon bij het hotel eet heb je vrijwel geen kans om ziek te worden, er is ook veel keus. Voor kinderen is er veel animatie bij het hotel. Bij het hotel zit ook een nederlandse duikschool en verder zijn er in hurghada nog heel veel duikscholen. Maar die bij het hotel schijnt wel één van de beste te zijn. In de omgeving is niet echt veel te beleven, het is er erg rommelig.
Helena
Ik ben in oktober een weekje naar Shedwan geweest, en ik vond het super. Het ligt er in dit hotel wel aan in welk gebouw je zit. Probeer hoog te komen i.v.m. veel overlast van katten. Voor de rest is er voor de kinderen meer dan genoeg te doen, het animatieteam wat overigens super is houdt jong en oud de gehele dag bezig. Ik zou zeggen het hotel zelf is een absolute aanrader. Ook zeker de duikschool is goed, Nederlandse instructeur, materiaal is alleen niet het nieuwste van het nieuwste…maar zeker wel goed. Fijne vakantie gewenst.
Een aantal berichten die eerder geplaatst zijn over Egypte kunnen hier terug gevonden worden.
et lijkt mij niet dat Egypte er ook mee gaat bemoeien! Egypte is dol op toeristen en zal ze alleen maar blijven ’ het naar hun zin maken ’ , dat is altijd zo geweest en zal niet veranderen. En als je benieuwd ben, waarom dan al die egyptenaren naar je zitten te staren en woorden zitten te zeggen waar jij nix van begrijpt dan zijn ze je vast gewoon aan het versieren! Nergens om zorgen over te maken! en al helemaal niet als je naar een badplaats gaat zoals Hurghada of Sharm El Sheikh!! Dont worry, enjoy your time!
Wel nog iets, zolang je maar met niemand een discussie aan gaat over geloof, of iets politieks, is er nergens om je zorgen over te maken!! VEEL PLEZIER !