Hallo, mijn groepsreis naar Egypte/Jordanië gaat niet door. Nu kan ik als alternatief met dezelfde reisorganisatie mee met de 14daagse reis door Egypte of ik kan met een andere reisorganisatie alsnog de comireis boeken. Ik twijfel een beetje wat ik zal doen? Heeft iemand tips??
Mijn 1e gedachte is dat je de combi kan gaan doen, omdat dat in 1e instantie je 1e keus was. Alhoewel ik niet weet wat je argumenten waren voor de combi reis. Voor alle twee is wat te zeggen, maar het hangt ook helemaal van de reisorganisatie af en hoe het programma er uit ziet.
14 Dagen in 1 land: dan zie je meestal in hoog tempo de belangrijkste dingen van 1 land.
14 Dagen een combi: dan zie je in hoogtempo de hoogst noodzakelijke belangrijkste dingen van 2 landen.
Het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt. Kijk goed naar het programma van beide organisaties.
Voor een indruk van Jordanie zou je een kijkje kunnen nemen op onze site www.bjusterbaarlik.nl Wij hebben de 14-daagse combinatiereis Jordanie/Syrie gedaan. Wij hadden eerst ook een combi van Egypte/Jordanie geregeld, maar deze reis werd wegens te weinig deelname afgezegd.
In 1 week hebben wij een redelijk beeld gekregen van Jordanie. Het is op zich dus wel goed voor een 1e indruk. Egypte is stukken groter en daar zou je ook wel 2 of 3 vakantie aan kunnen spenderen, zodat je een redelijk beeld krijgt. Wij zijn trouwens zelf ook in Egypte geweest (1 week Nijlcruise en 1 week aan de Rode Zee in Hurghada). Deze reis staat ook op onze site.
Je zou ook eens op de site van Jeanette kunnen kijken. Zij heeft de combinatie Egypte/Jordanie gedaan: www.reismetmemee.nl
Hai Marijke,
Toevallig denk ik te weten bij wie jij je reis Egypte/Jordanie hebt willen boeken en ook dat ze je die andere reis met alleen Egypte hebben aangeboden. Wij zijn in Egypte onder andere de lokaal agent voor die organisatie beginnend met een S en eindigend met een m. Als mijn ingeving juist is en je wilt meer info dan mag je me altijd emailen.
Groet uit Luxor,
Miriam
Marijke, weet je al wat je nu gaat doen?
Beste,
Ga eens kijken naar http:/www.ghannahlodge.net daar staan leuke programmas voor echte woestijn ervaringen. Voor het vertrek op 13/05 zijn er nog een paar plaatsen vrij!
Door je deelname steun je een project voor duurzame ontwikkeling en krijg je een authentieke inleefreis met “echte” woestijn ervaring.
Groetjes
Greta
P.S. Vanuit Ghannah Lodge kan je zo de boot op om naar Jordanie te gaan, je kan er zelf een mini-trip van maken! Met de catamaran ( fast boat genoemd) duurt de overvaart maar 1 uur!
Groetjes
Greta