Egypte in 1 week of 2 weken?

Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken een groepsreis naar Egypte te boeken. Nu twijfel ik alleen of ik 1 of 2 weken zal doen. Het liefst zou ik Egypte & Jordanië in 2 weken combineren, maar ik weet niet of die reis voldoende deelnemers krijgt.

Indien dat niet het geval is, wat raden jullie aan: 1 of 2 weken? Mijn doel is om een indruk te krijgen van het land, niet om alles gezien te hebben want dat kan uiteraard niet. Maar denken jullie dat ik in 1 week een dergelijke indruk krijg dat ik daarna kan inschatten of ik nog eens terug wil of niet?

Bedankt alvast voor jullie meningen!

Groetjes, dutchgirl

Als je twee weken vrij hebt, waarom zou je dan maar een week gaan? Veel reizen van een week bezoeken maar een of twee steden, terwijl je in twee weken meerdere plekken kan bezoeken, evt gecombineerd met een cruise over de Nijl of een paar dagen strand.

De reden is dat ik dan de vrije dagen voor de tweede week kan gebruiken om alsnog op een later tijdstip Jordanië te zoeken. Dit land heeft namelijk eigenlijk mijn voorkeur, maar Egypte zou ik ook ooit graag nog eens bezoeken en er gaan meer rondreizen daarheen dan naar Jordanië.