Wij gaan in maart 2 weken naar egypte, waarvan 7 dagen naar hurhada om te duiken.
Nu zijn we voor die week in hurghada 2 hele dagen in luxor en daarna dagen in caiiro.
Heeft iemand tips voor redelijk betaalbare overnachtingen en tips oor excursies voor die dagen in luxor en caiiro.
Is het te doen om met de nachtrein van luxor naar hurgahda te gaan en van caiiro naar luxor???Via welke site kan die beste boeken???
hoi
in verband met je vraag over de trein
tussen hurghada en luxor is er geen treinverbinding dat kan je enkel met de bus of met privevervoer doen. indien je zelf een busje huurt moet de chauffeur wel een document aanvragen om door de controleposten te moGen .er wordt tegenwoordig niet meer in konvooi gereden.tussen cairo en luxor is er wel een treinverbinding . je kan kiezen tussen de slaaptrein of de gewone maar de slaaptrein kost uiteindelijk bijna hetzelfde als een binnenlandse vlucht met eyptair.het verschil is dat de treinreis vanuit ramses station naar luxor 10 à 11 UUR duurt en de vlucht slechts 1 uur.
er zijn vaak tickets cairo nr luxor voor 50 euro meestal zij de tickets laat op de avond of vroeg in de moren het goedkoopst je kan dit zelf opzoeken op de website van eyptair.je kan treintickets kopen in het station zelf maar dan liefst een paar dagen vooraf.
je kan via Goole ook wel websites vinden met info over de treinen.indien je interesse moest hebben wij wonen zelf op de westbank in luxor niet zo ver van de toeristische sites.wij verhuren appartementen voor vakantieaners per dag of per week. meer info op onze website
www.flatsforsaleluxor.mysites.nl . wij verhuren ook fietsen en hebben zelf een feluka zeilboot en een taxiboot. ALS JE NOG VRAGEN HEBT STEL ZE MAAR HOOR
Je zou bijvoorbeeld van hurhada naar luxor kunnen met bus of klein minibusje en dan van luxor naar cairo met de trein of per vliegtuig met egyptair
de vraag is vanuit welke luchthaven jullie treug naar huis reizen
daar hangt eienlijk van af hoe je het best je reisroute indeelt
mij keybord heeft problemen
je zal wel gemerkt hebben dat er hier en daar de letter g ontbreekt
sorry voor de soms onduidelijke woorden
Hi…
Zeker als je elke dag gaat duiken, dan is Golden Rose Hotel een prima hotel… Vriendinnen van mij die ook duiken hebben daar gezeten, het is schoon en netjes ontbijt is prima, van alles wat… vlakbij de sakalla zodat je lekker uiteten kan. Het zit op de hoogte van de Mc donalds naast Regina style hotel.
Voor een leuke duikschool… Deepdivers! erg leuke duikschool, mooie boot en behulpzame bootcrew! Als het even mee zit, zal ik er ook zijn, want dan heb ik wel mijn instructeur schap afgerond!
Hallo Hanneke,
Leuk dat je in maart naar Hurghada gaat en ook een paar dagen in Luxor en Cairo hebt.
Als Kingfisher Tours helpen we je graag met het organiseren van de hotelovernachtingen en de excursies met privé vervoer en privé gids in zowel Luxor als Cairo. We hebben een uitgebreide keus aan hotels en ook de invulling van de excursies mag je zelf bepalen.
Verder kunnen we treintickets voor je regelen vanuit Cairo naar Luxor en vice versa maar dat kan ook met het vliegtuig en die kun zelf boeken via de website van Egyptair, www.egyptair.com. Bij het aanklikken van “Egypt” in plaats van “Netherlands” op de openingspagina krijg je een goedkopere prijs.
Indien je een vrijblijvende offerte wilt ontvangen voor de hotelovernachtingen, excursies en treintickets mail dan naar [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com In het gastenboek op onze website www.kingfishertours.com kun je reacties lezen van reizigers die eerder bij ons hebben geboekt.
Veel plezier met de verdere voorbereidingen van de reis en misschien tot horens.
Zonnige groet uit Luxor,
Miriam Kok