Eerste telefoongesprek met potentieel au pair gezin. Wat te vragen?

Hooi!

Ik ben al een tijdje bezig om als au pair in Amerika te gaan werken en ben ook al sinds januari bij een bureau ingeschreven. Nu is het beter als ik eerst mijn rijbewijs haal en ik ga pas in Juni op, dus had nog lang geen reacties verwacht, maar toen ik vandaag mijn mail opende had ik dus een bericht van een potentiele familie in San Fransisco. Nu willen ze me morgen al spreken, als een soort van kennismaking en solicitatiegesprek zeg maar. Nu vroeg ik me af of jullie nog goede dingen weten die ik kan vragen aan die mensen, aangezien ik mezelf niet belachelijk wil gaan maken dat ik niets weet om te vragen.

Dit is het mailtje dat ik vandaag binnenkreeg:

Dear Esther,
My name is Yug , and my wife (Nancy) and I are expecting twin boys in June. Our apartment is in San Francisco, in the middle of the city, and are both scientists working at the University of California San Francisco. We are looking for an au pair starting from October 25th, when the babies will be 4 months old.

We would like to interview you, and hope to talk to you some time this week. My wife and I will call you on your mobile (31-684584213) or alternate phone on Sunday (29th April) at 8 pm Dutch time (11 am San Francisco time). We look forward to chatting with you. Also, if you have a google chat or skype account please send us your username, and we can video chat with you. We prefer internet chatting because sometimes the sound on the phone is not clear.

I know this is very short notice, so please let us know if this time is not suitable for you. In that case we can arrange to talk next weekend. Hope to talk to you soon!

Yug.

Ik heb zelf al bedacht dat ik bijvoorbeeld ook naar hun hobbies kan vragen en wat ze verwachten van mij. Bijvoorbeeld doe ik ook de was voor het gezin etc. Maar hebben jullie misschien nog goede dingen om te vragen, waar ik misschien zelf nog niet op ben gekomen?

hoeveel vrije tijd je hebt?

welke huishoudelijke taken je krijgt?

mss foto’s van het huis, details van je kamer?

vergoeding?

Ik heb dit via een bureau geregeld en weet dus dat ik zo’n 45 uur per week zal moeten werken, maximaal. Ook staat de vergoeding dan ook al vast, dus dan hoef ik daar denk ik niet meer over te beginnen. Maar ik kan natuurlijk wel iets vragen over de huishoudelijke taken en foto’s van het huis, dat is wel een goeie. Ik kan natuurlijk ook nog vragen naar hoe mijn werkdagen er dan ongeveer uit zouden zien. Nog meer tips misschien over wat ik juist wel of niet moet zeggen/vragen?

hey sorry dat ik je berichtje niet eerder gezien heb. Maar ik vraag me af hoe het is gegaan, je gesprek?

Mag ik je bij deze ook even verwijzen naar de volgende pagina (van aupairworld.net)

http://www.aupair-world.net/index.php/au_pair_program/usa/au_pair

Hier zie je alles wat te maken heeft met het au pair zijn de VS, zoals werktijden, vrije dagen, salaris, etc. Je zult hier zeker wat aan hebben :slight_smile:

Wat ik lees is dat het gaat voor het zorgen van kindjes die nog moeten komen…LET OP: *Jouw gastgezin heeft kinderen onder de 2 jaar? Dan moet je minstens 200 uren ervaring hebben bij het zorgen voor kinderen van dit leeftijd.

Hoe is het gegaan?

Het ging op zich wel goed, ze zijn ook nog naar andere au pairs aan het kijken en zouden zo snel mogelijk hun keuze laten weten

Ik heb inmiddels een mailtje van ze gehad met nog wat meer vragen. Ook hebben ze laten weten dat ze voor het eind van de maand een keuze zullen maken en het dan dus zullen laten weten.

Weten jullie misschien nog vragen die ik aan ze zou kunnen stellen. Ik heb het mailtje inmiddels beantwoord en bijvoorbeeld gevraagd of ze ook een bepaalde religie hebben en hoe ze mij zullen zien als ik ‘vrij’ ben. Zijn er misschien nog dingen waar ik misschien niet aan heb gedacht, maar die wel belangrijk zijn om te vragen. Ik ga immers wel voor minstens een jaar bij die mensen wonen :slight_smile:

het klinkt misschien raar, maar als je piercings (buiten gewoon normaal 1 of 2 gaatjes oorbellen) of tattoo’s hebt, laat dat dan weten en vraag of dat geen probleem is. Niet iedereen is daar namelijk van gediend.

Maar waar hebben jullie het zoal over gehad? Want dingen als je werkzaamheden, salaris en vrije dagen zijn heel belangrijk om die van tevoren vast te stellen. Vraag naar de persoonlijkheden van de kinderen, waar houden ze van, hoe reageren ze over het algemeen.

Het zijn vooral de dingen waar je niet zo snel aan denkt die belangrijk zijn. Ik had bijvoorbeeld een kind in mijn eerste gezin die enorm verwend was en alles gedaan kon krijgen van pa en ma wat ze maar wilde. Had ik dat van tevoren geweten was ik er nooit en te nimmer naartoe gegaan want ik heb daar zelf een bloedhekel aan.

Behalve oorbellen heb ik alleen een navelpiercing en daar hebben ze lijkt mij geen last van aangezien ze die niet eens hoeven te zien. Verder zijn via het bureau de werkzaamheden, werktijden, salaris etc. al vastgesteld. Over vrije dagen hebben we het ook al gehad en de baby’s zijn nog niet geboren, dus dat is allemaal even afwachten :wink: Maar bedankt voor de tips!

Hoi,

Ben je uitgekozen als ai pair daar? Zo ja, hoe bevalt het?
stuur maar iets terug op: manoukvanmaanen1@msn.com

Groetjes Manouk