Eerste reis Thailand....

Hallo Forum,

Wij gaan in November voor het eerst naar Thailand. Hieronder ons plan. Na aankomst direct door naar Chiang Mai.
Ik wil dan met een huurauto van Chiang Mai naar Bangkok airport. Daar direct door naar Koh Chang. Aflsuiten met enkele dagen in Bangkok.

Op of aanmerkingen welkom! Nog tips voor onderweg?

Datum Waar/Van
VR 2 Vertrek Schiphol
ZA 3 Aankomst BKK
ZO 4 Chiang Mai
MA 5 Chiang Mai
DI 6 Chiang Mai
WO 7 Chiang Mai
DO 8 Chiang Mai
VR 9 Sukhotai
ZA 10 Sukhotai
ZO 11 Nakhon Sawan
MA 12 Ayuatthaya
DI 13 Kao Yai NP
WO 14 Kao Yai NP
DO 15 Kao Yai NP
VR 16 Koh Chang
ZA 17 Koh Chang
ZO 18 Koh Chang
MA 19 Koh Chang
DI 20 Koh Chang
WO 21 Bangkok
DO 22 Bangkok
VR 23 Bangkok
ZA 24 Vertrek BKK

Bij voorbaat dank,

Burst

Schema ziet er goed uit. Ben alleen benieuwd wat de reden is dat jullie in Nakhon Sawan gaan stoppen ?
Je zou vanuit Khao Yai ook met de huurauto naar Trat kunnen rijden en de auto daar inleveren (ligt er natuurlijk ook aan via welke verhuurmaatschappij je de auto huurt, Budget heeft bijvoorbeeld een vestiging in Trat).

Hallo Krung Thep,

Hallo Krung Thep,

Dank voor je reactie!

Voor Nakon Sawan is geen echte reden. We willen van Sukhothai via Khamphang Pet naar uiteindelijk Ayutthaya. Dat is wat ver dacht ik voor een dag, vandaar tussenstop in Nakon Sawan. Daar is echter weinig te doen begrijp ik? Wat zou je adviseren?

Met auto naar Trat: dat dacht ik ook, kon echter vanuit NL niet vinden dat Budget ook in Trat zit. Huurauto is nog niet geboekt. Wat raad je aan? Naar Budget gaan als we in Chiang Mai zijn en daar regelen dat we in kunnen leveren in Trat?

Groet,

Burst

Beste Burst,

Ik heb even ons contract met Budget erbij gepakt en zij hebben inderdaad geen kantoor in Trat. Wel in Bowin (Rayong), maar dat is nog een stuk bij Trat vandaan. In dat geval is Bangkok Airport een goed alternatief (of evt Pattaya).

Sukhothai naar Ayutthaya is een behoorlijk eind, maar zeker wel op 1 dag te rijden. Je zou ook vanaf Sukhothai via Phitsanulok kunnen reizen. Nakhon Sawan wordt niet heel vaak aangedaan door toeristen, maar is misschien daarom wel leuk om een nachtje te blijven.
Als je daar nog een hotel zoekt, is het Bonito Chinos Hotel misschien wel iets voor jullie: bonitochinoshotel.com