Advies gevraagd thailand reisroute

Hoi!
Ik zou graag advies krijgen over de door mij bedachte reisroute. Is dit haalbaar of zijn er eventueel aanpassingen nodig?

1. Bangkok
  2. Bangkok
  3. Vliegen Bankok Chiang Mai
  4. Chiang Mai
  5. Chiang Mai
  6. Chiang Mai
  7. Sukothai
  8. Sukhothai
  9. Kanchaburi
  10. Kanchanaburi
  11. Koh Yai National Park
  12. Koh Yai National Park –> nachttrein naar Surat Tani
  13. Ko Tao
  14. Ko Tao
  15. Ko Tao
  16. Khao Sok National Park
  17. Khao Sok National Park
  18. Koh Lanta
  19. Koh Lanta
  20. Krabi naar Bangkok vliegen
  21. Bangkok - Amsterdam

Of zou het toch te krap worden met Chiang Mai en Sukhothai erbij? Dan zou ik als andere optie wellicht i.p.v. Sukhothay naar Ayutthaya kunnen en dan Chiang Mai helemaal overslaan… Ik ben benieuwd!

Hee CeciB,

Ik blijf het zeggen: Zoals iedere 1e x Thailandganger onderschat je de afstanden en reistijden, en omslachtige manier van reizen.
Waar je in Nederland direct van Groningen naar Maastricht kunt rijden, gaat bijna alles in Thailand via Bangkok.

Dat wil zeggen: Bijvoorbeeld:van Sukhothai naar Kanchanaburi gaat dus via Bangkok. het is dan de vraag of je dat haalt binnen een dag.
Van Khao Yai naar Ko Tao heb ik daar ook een hard hoofd in. Ko Tao naar Khao Sok, idem dito.

Je zou dus naar een wat compactere planning toe moeten, daar past Ayutthaya idd. beter in dan Sukhothai. Aangezien je toch al
vraagtekens zet bij Chiang Mai: Dan maar overslaan.

Een compactere planning zou zijn:
Bangkok eerst overslaan of in ieder geval zsm naar Kanchanaburi
Ayutthaya (met minibus goedkoop vanuit K’buri)
Khao Yai
Bangkok
Ko Tao met combiticket van trein (Lomprayah)NB: Niet naar Surat Thani gaan, dat ligt VEEL zuidelijker.
Khao Sok, eerst boot van Ko Tao naar Chumphon, dan trein van Chumphon naar Phun Phin, en dan bus naar Takua Pa,
en vragen of men je eruit zet bij Khao Sok. reken op een volle dag reizen.
Mocht je vastlopen rond Phun Phin, kan gebeuren als het tegenzit, dan is The O-Valley hotel een prima keuze.

Ko Lanta met minibus vanuit Khao Sok naar Krabi, en dan door naar Ko Lanta

Krabi naar Bangkok vliegen

Let erop dat het practischer zou zijn om nog een eiland aan de “Krabi-kant” uit te kiezen ipv Ko Tao. de keuze voor Ko Tao kost je heel veel reistijd.
Vanuit Krabi is Khao Sok trouwens een uur of drie met de minibus.

Hans.

Als het mogelijk is gelijk de eerste dag door vliegen naar Chiang mai en Bangkok op het laatst een paar dagen langer doen.>>>