Advies reisroute

Hoi,
We gaan in augustus naar Thailand, noord Vietnam en Siem Reap. Nu vroeg ik me af of de reisroute haalbaar is in Thailand. Heeft er iemand tips?

12: AMS - Bangkok
13: aankomst Bangkok
14: Bangkok
15: Bangkok –> Khao yai national park (Pak Chong)
16: Khao Yai national park
17: Khao Yai national park –> Khao Sam Roi Yot national park (mogelijk Hua Hin)
18: Khao Sam Roi Yot np
19: Khao Sam Roi Yot np –> Koh Tao
20: Koh Tao
21: Koh Tao
22: Koh Tao –> Surat Thani
23: Surat Thani –> Siem Reap

Hee Britney,

Dit is een uitdaging… Het kan allemaal wel, als je steeds vroeg vertrekt, en geen hekel hebt aan volle reisdagen, en die zijn er nogal veel.

Volle reisdagen zijn reisdagen die iets minder of meer dan 12 reisuren hebben:
Khao Yai national park –> Khao Sam Roi Yot national park
4 uur naar Bangkok- 4 uur naar Hua Hin- 1 uur naar Kuiburi of Pranburi.
Vanuit Hua Hin kun je Khao Sam Roi Yot ook prima verkennen.
Khao Sam Roi Yot np –> Koh Tao
Uurtje naar de trein-4 uur naar Chumphon- ? uur met boot
Surat Thani –> Siem Reap
2 vluchten naar en vanaf Bangkok. Totaal zomaar 8 uur.

Deze reistijden gelden wanneer alles meezit. het kan ook sneller, maar dan kom je bij privevervoer uit.

Hans.

Bedankt voor je reactie! We vinden het niet erg om lang te reizen :wink: Liever een lange reisdag dan een korte reisdag en tussenstops maken.
Van khao yai naar hua hin dacht ik al dat het erg lang zou duren, maar willen graag naar het zuiden zonder dit park over te slaan.

Om vanuit Hua hin naar Koh tao te komen rijdt er een bus van Lomprayah die je op tijd naar de ferry van Lomprayah brengt.
Waarom 2 vluchten vanuit Surat thani naar Siem Reap:confused:, of bedoel je in totaal? We hadden een rechtstreekse gezien waarbij het maar een paar uur vliegen is is vanuit Surat thani naar Siem reap

Hee fbritney,

Surat Thani is een weinig gebruikt vliegveld. Ik betwijfel of er een directe vlucht is naar Siem Reap, en wanneer die er is, dan zou het mij niet verbazen
dat er een (korte) tussenstop is op een van de twee vliegvelden in Bangkok. En dan kan het trouwens nog in 3-4 uurtjes.

Vergis je niet, tussen Chumphon (vaste land vanaf Ko Tao) en Surat Thani zitten ook nog wel een paar uurtjes.

Hans.

hans 2007 heeft gelijk opgelet met de reistijden in Thailand.
ik heb vorige week nog een uitstap gedaan met een minivan van een 300 km reistijd ruim 6 uur
Wat eigenlijk veel te lang is maar dit is Thailand en het gebeurd met regelmaat dat deze busjes afwijken van de route om
klanten af te leveren of op te pikken ergens in een dorpje. daar moet rekening met houden
een auto huren is daarom ook aangewezen indien mogelijk
Grt

Bedankt voor jullie reacties!! we gaan nog is naar de route kijken of we dit willen

Hee fbritney,

Je plannen zijn gemaakt met het hart… Nou ben ik een ouwe lul, dus ik heb het niet zo op lang reizen.
Ik kan het dus zo goed begrijpen dat je wilt wat je wilt…

Deze twee Nationale Parken staan na 20 jaar nog steeds op mijn to-do list, dat is ook omdat ze veel reistijd kosten.
Overweeg ook eens Sai Yok NP bij Kanchanaburi, en ga slapen op een raft op een plek waar de Kwai Noi snel stroomt.
dat boek je gemakkelijk in Kanchanaburi stad, en dat ligt op drie uurtjes van BKK.

Hans

Hans.