Hallo allemaal. Ik ben van plan om volgend jaar febr/maart naar Thailand af te reizen. Deze reis wordt heel speciaal voor mijn omdat ik mijn ‘roots’ hoop te vinden. Omdat ik totaal niets van Thailand af weet hoop ik toch heel wat info te verkrijgen middels forums zoals deze. Omdat dit de eerste keer naar Thailand is sinds mijn geboorte (want ben geadopteerde uit Thailand) wordt dit mijn speciale reis. Welke vliegmaatschappij ik kies? Weet nog niet. Sowieso gaan we Business Class vliegen (of zelfs First Class als het niet al te duur is). Heeft iemand van jullie vliegervaringen met Business Class? Overstappen of niet? Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Waar overstappen met welke maatschappij?
En qua hotels willen we toch wel enige luxe hebben. Heeft iemand ervaringen met de luxere hotels in Thailand?
Ben met 2 reisorganisaties aan het onderhandelen, 333TravelReizen en Talisman ,heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Of kunnen we beter de reis boeken en dan vanuit Thailand de reis samenstellen?
Ik heb een Thais paspoort en nationaliteit en heb gehoord dat je bij ‘daguitstapjes/ Tours’ veel korting krijgt tegenover ‘touristen’. Klopt dat?
Helaas zijn we geen miljonairs dus beetje op de centen letten moet wel. Maar omdat dit mijn/onze eerste reis zal gaan worden terug naar mijn geboorteland wil ik en ben ik wel bereid om wat extra’s te betalen voor wat meer comfort en luxe zeg maar.(Business Class vliegen enzo).
Net als het reizen van en naar hotels. Kan je beter de locale taxi’s nemen en zo ja wat betaal je zo ongeveer daarvoor? Of een limousine service?? Zit dat bij Business Class in? En is er degelijk verschil bij binnenlandse vluchten tussen Economy en Business?(of zelfs FirstClass).
Ik weet het, veel vragen he. Maar er zullen er nog meer komen hahah.
Bedankt alvast allemaal.
Tsja, wat moet ik hier nou op zeggen aan de ene kant maakt het je niets uit wat het mag kosten - business class en luxe hotels. Aan de andere kant wil je aanspraak maken op goedkope dagtochtjes, vanwege je Thais paspoort… je mag nog zoveel thais zijn, als je de taal niet machtig bent blijf je een wandelende ATM-machine.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat je eerst iets georganiseerds moet doen en daaraan een paar dagen/weken moet koppelen om Thailand echt te leren kennen. En geloof mij het leert echt heel snel. Als me wat te binnen schiet, dan meld ik me wel weer.
Ach had gehoord dat als je je thais paspoort kon laten zien dat je dat veel geld kan schelen met van die toeristische dingen??! Kijk de reis (vliegreis Business Class+ hotels) zal al genoeg geld gaan kosten maar dat maakt ook niet uit.Daar kies ik zelf ook voor. Maar als ik geld kan gaan besparen op toeristische uitjes ofzo dan waarom niet he!?
IK ben al in onderhandelingen met 2 reisorganisaties zoals u kan lezen in mijn berichten. Samen met hun zal ik ook zoveel mogelijk gaan regelen. Wil ook een tolk ‘in principe’ 24/7 naast me hebben staan voor eventuele vertalingen en die mij en mijn partner het land kan laten zien.
Dus duur zal het genoeg worden en als ik ergens toch op kan gaan besparen is altijd meegenomen he:nod: .
Die persoon die voor ons alles moet gaan vertalen moet tevens ons ook het mooie land laten zien. (incl. nachtleven). In overleg zal ik bijna alles voor hem/haar gaan betalen. (overnachtingen,ontbijt,reiskosten,etc).
Dus mochten jullie iemand weten (leeftijd:18-40)?? Alles is bespreekbaar voor ons.
Bedankt voor uw reactie. Ik zal ze vast en zeker gaan contacteren. Mijn hoofddoel is om mijn biologische familie terug te vinden. Persoonlijk (ook door wat er in het verleden gebeurd is) heb ik er heel veel moeite mee en zal ook een confronterende situatie worden.:crybaby:
Maar ik moet gewoon weten waarom ze mij hebben weggegeven aan een weeshuis in Udon Thani en wel mijn overige broers en zussen gehouden hebben. Ik zit gewoon met zoveel vragen en dan praat ik niet alleen omtrent mijn adoptie. Ik ben nog nooit in Thailand terug geweest en ben zeer benieuwd hoe het land is.
Om eerlijk te zijn hoor je veel ‘negatieve’ verhalen in het nieuws (ja ik weet tis media) over dat ze drugs stoppen in ja bagage etc. Tuurlijk weet ik dat je je bagage nooit uit het oog moet laten maar heb geen zin in zulke toestanden.
Kent iemand goed Udon Thani en omgeving? Of komt er iemand ook daar vandaan?
Bedankt alvast voor de reacties.
check dit eens www.alifevacations.nl; misschien iets voor jou? De gids zelf is bij een groot aantal reisburo’s bekend. Zijn programma’s zijn niet echt goedkoop, maar kan in overleg met en voor jou misschien zelf een programma opzetten.
Trek je niets van de media aan; ik kom er sinds 1980, mijn vrouw sinds 1990 en ook mijn dochter (volgende maand 15) gaat nu voor de vierde keer vrijwillig mee.
Hoe je ook mag varen, ik wens je veel succes… en wet zeker dat je van de mensen daar gaat houden.
Bedankt voor uw mail. De laatste tijd ben ik echt veel informatie te weten gekomen met alles wat met Thailand te maken heeft. Ene kant ben ik best wel zenuwachtig om erheen te gaan. Zal confronterend worden en goed of slecht??
Bedankt.
Dag,
Dit jaar ben ik met Eva-Air in de Evergreen de Luxe gevlogen naar Thailand. Redelijke prijs. In Bangkok zit Greenwood Travel waar ik goede ervaringen mee heb. Deze zijn volgens mij ook agent voor 333Travel. Er wordt ook Nederlands gesproken. U kunt dan zelf alles met ze regelen incl. een Thaise gids.
@ Jonathan,
ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent om voor de eerste keer naar Thailand te gaan. het was voor mij, als een aziaat, heel apart. het is een heel mooi land en heel goedkoop. Een land vol contrasten.
Ik weet niet of je partner blanke partner hebt. Zo ja… wees bewust dat mensen je anders zien (m.a.w een hoerenloper) Dat is nl bij mij gebeurd. ik ben een indonesische vrouw met een blanke partner. Men kon in Thailand maar niet geloven dat ik geen thai ben of spreken. Sommigen waren beledigd als ik engels sprak.
jij ziet denk ik thai uit, hebt een thai paspoort en spreekt geen thai…tja
Zoek een goede tolk uit, maak duidelijke afspraken met hem/haar anders kom je bedrongen uit en word je zoektocht naar je roots een ramp.
Succes met het voorbereiding!
Al speurende over het web lees ik je vragen in 2007 op dit forum inzake je geplande reis naar Thailand, omdat ik een beetje in dezelfde situatie zit zou ik jou of andere lezers willen vragen of en hoe de ervaringen daar zijn geweest, mijn vrouw is namelijk ruim 30 jaar geleden uit een weeshuis in Udonthani geadopteerd.