Na een aantal reizen naar de Caraiben willen ik en mijn vrouw eens een Africaans land bezoeken ( 1 week )
Wij hadden gedacht aan Gambia ( of Senegal )
Wij zouden een hotel nemen in Serrekunda ( de STRIP )
Van daaruit willen wij het het ganse land verkennen , het liefst met een locale gids ( locale cultuur opsnuiven , natuur , bezienswaardigheden , dagelijks leven ,…)
Welke uitstappen zijn de moeite om te doen? Wij zijn zinnens om alle dagen iets te ondernemen
Welke locale betrouwbare gidsen zijn aan te bevelen die alles voor je regelen en je steeds bijstaan? Hoe afspreken met die mensen?
zelf ben ik net terug uit Gambia en ik heb 11 geweldige dagen gehad daar, mede dankzij mijn lieve en betrouwbare gids Abdu Ceesay. Er staat heel veel over hem geschreven op dit forum en alles is waar: hij is al 18 jaar gids, enorm betrouwbaar, heeft een groot gevoel voor humor en kent alle, maar dan ook alle plekjes in Gambia. Als je dat wilt neemt hij je mee naar zijn familie en zo beleef je het echte Gambia. Maar natuurlijk zijn er ook allerlei toeristische trips die hij met je wil en kan doen.
Als je gaat zou ik je hem met heel mijn hart aanbevelen!
groetjes Jipieieie
Boek voor Gambia een hotel in Kololi, bijv. Senegambia Beach hotel.
Kan je een goede gids aanraden en evt contact daarmee voor jullie regelen. Stuur me daarvoor even een privébericht met je emailadres. Dan mail ik terug met alle info die je nodig hebt;)