Eerste keer Thailand met specifieke vraagjes

Hallo allemaal,

ongelofelijk maar waar, mijn baas (die de helft van het jaar in Thailand zit) heeft me een reis naar Thailand kado gedaan in 2011 wegens mijn 5 jaar dienst!
Ik ga deze zomer (2010) eerst nog naar Argentinië voor een maandje rondtrekken.

Maar dus, hij stuurt me naar Koh Samui (of zoiets) maar ik heb geen idee wat of waar dit is. Kan iemand me meer vertellen hierover?

En dan als laatste vraagje: hoe zit het met die spuitjes die je zogezegd moet krijgen:
Welke?
Wat kost dat?
Wanneer moet ik dit doen?
Is het verplicht?
Zijn er mensen die het niet doen?

Voila, een hele boterham
:dag:

KOH SAMUI
Het paradijs van de kokospalmen
Koh Samui strekt zich uit langs de oostkust van Zuid-Thailand. Dit idyllisch eiland in de Golf van Bengalen maakt deel uit van een archipel die meer dan 80 eilanden telt en waarvan slechts enkele bewoond zijn. Hoewel het toerisme er de laatste jaren stilaan tot ontwikkeling is gekomen, heerst er op Koh Samui nog een sfeer van rust en kalmte. Hier bestaan perfecte stranden echt: schitterend wit zand, omzoomd door kokospalmen, warm en kristalhelder water en de zon die altijd van de partij is… De groene tinten van de weelderige wouden en kokosplantages vermengen zich harmonieus met het blauw van de zee en van de schilderachtige watervallen om samen een afwisselend landschap te vormen dat zelden geëvenaard wordt op andere eilanden.
**

http://www.inter-travel.com/armand/lastminute/best-tours/thailand/koh-samui/images/thaigroterp6.jpg

Mooie baas heb jij,een gratis snoepreisje!Het is niet verplicht om je eigen te laten inenten!!gegroet:georgessiam.**

Koh Samui, www.google.com :wink: Er is zoveel over te vertellen en Koh Samui is heel bekent dus ook heel veel over te vinden.

Prikjes, niets moet alles mag. (tenzij je in een gele koorts land bent geweest) Ik heb Hep A en DTP gehaald. Was met consult zo’n €80,- kwijt. Maar heb het vergoed gekregen door de verzekering…
Wanneer; ongeveer 4 á 6 weken van te voren word aangeraden. Bij mij was het slechts 3 weken, eerder kon niet tenzij ik naar een andere kliniek zou gaan en dan dus zelf betalen (not! ;))
Het is dus niet verplicht maar ik raad t wel aan. T zijn geen kleine ziektes die je kunt oplopen… t is behoorlijk heftig en niet alleen voor jou maar ook voor de mensen die je bij thuis komst weer ermee besmet.

Er zullen vast mensen zijn die het niet doen, ik vind dat persoonlijk nogal egoistisch precies om het hier boven omschreven redenen. Dat ze zelf ziek worden, jammer dan niets geen beklag mee maar een ander ziek maken dat vind ik wel erg.

En als je het laat om de kosten…tja een reis naar Thailand kost ook geld en veel ook! Dus dan kunnen die paar prikjes er ook nog wel bij! (al is dat in jou geval weer anders)

Verder lees ik hier, http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-argentinie/

Dat ze voor Thailand dezelfde vaccinaties aanbevelen als voor Argentinië! Dus 2 vliegen in één klap!

Maar waar werk je? Geef mij zo’n baas:vak02:

Nou geef mij zo een baas !! Gefeliciteerd !
Ik ben zelf nog niet in Thailand geweest maar ben me natuurlijk wel aan het inlezen. Veel over Koh Samui kan ik je niet veel vertellen, alleen dat het een heel mooi eiland in zuid Thailand is.
Je gaat eerst nog naar Argentinie en ook daar worden vaccinaties aanbevolen.
Vertel dat je in 2011 naar Thailand gaat dan kun je ze combineren omdat ze vaak langer geldig zijn dan een jaar. Ook al zijn ze niet verplicht, het lijkt mij zeer onverstandig om het niet te doen.
Bovendien vergoeden heel veel ziektekostenverzekeraars de vaccinaties volledig. Neem wel eerst even contact met ze op.

Groetjes Antonietta :dag:

Wauw, wat een supersnelle antwoorden …
en dan nog zo to-the-point, ik ga hier nog komen

superthanx !!

Waarschijnlijk kennen jullie vele Vlaamse thailandezen - thailanders - thaien - mensen uit thailand - whatever
misschien als ik zijn naam hier noem dat er belletjes zullen rinkelen maar ik weet niet of hij dat zal appreciëren.

Voor degene die het interesseren moeten maar een pb sturen

collega van mijn kreeg voor zijn huwelijk ook zo’n reisje, hij heeft 2 weken gekregen, ik ga er nog 2 bijdoen en dan ook wat rondreizen daar.

Ik rij graag paard in het buitenland, kan je in Thailand dat ook doen?

Over het langer “geldig” zijn van vaccinaties. DTP is standaard 10 jaar en de Havrix 1440 (Hep A) 1 jaar maar na 6 maanden en voor 12 maanden kun je je weer laten vaccineren en dan ben je 25 jaar beschermt. Neem je het Avaxim vaccin dan is deze 3 jaar “geldig”. Maar ik lees ook 1 jaar geldigheid dus er word hierover het eea tegen gesproken op internet.

Weet niet waar je woont, en welke zorgverzekering je hebt? Maar het zal zeker lonen om even te vragen/zoeken of wat dan ook. Wie weet krijg je volledige of gedeeltelijke terug gave! Kun je weer behoorlijk wat shake’s voor kopen;)

Khao Yai staat bekend als het cowboygebied van Thailand, met Pak Chong als de stad van de cowboys. De inwoners zijn erg trots op hun geschiedenis met paarden en koeien. Geheel in stijl bezoeken we Bonanza Valley om daar paard te rijden. Maar eerst stoppen we in de Vogeltuin, waar we veel tropische vogels zien zoals papegaaien, toekans etc. Vanuit de Rozentuin hebben we een fraai uitzicht over de vallei.
Het paardrijden begint in de OK-kraal in Bonanza. Daar krijgt u les in de kunst en veiligheid van paardrijden. De instructeur begeleidt u vervolgens op een tocht van 16 kilometer door de mooie omgeving.gegroet:georgessiam.

in Hua Hin kan je paard rijden op het strand! Wat dat betreft ligt Hua Hin wel mooi voor jou het ligt namelijk boven Samui en dus op de “route”.

Tja je hebt altijd baas boven baas he;) Georges kan je veel meer vertellen dan ik!

Idd Esther,je kunt aan het strand van Hua Hin een ritje met het paard of ponny doen.
Ze verplichten de mensen al,als ze beneden de trap aankomen(strategie)Heb het ook al eens gedaan,na veel vijfen en zessen,ik vind die mensen te opdringend.
Het ritje aan het strand stelt niet veel voor,ik dacht dat ik 300bath heb betaald.g.s

Yihaaaaawww

en ik die dacht dat t niets ging worden.
Ik zag al magere kleine paardjes voor me, rondtjokkend met toeristen … (ja, sorry, ik had vooroordelen)
Maar ik rij hier ook western dus dat is écht 100% mijn ding

en om je vraag te beantwoorden neyana, ik ben een Vlaamse, regio Gent, en welke zorgverzekering ik heb … bond moyson … ik ga het eens checken

Dikke merci allemaal voor de antwoorden :smiley:

Euhhhh…hebben jullie nog vacatures lol2lol2 ? Zo’n reisje Thailand wil ik ook wel krijgen…

Maar je gaat tijdens dit reisje toch hopelijk niet alleen Ko Samui aandoen ? Dat zou wel zonde zijn, zo’n lange vliegreis en dan nog niet meer zien dan Ko Samui.
Hoe lang ga je precies ? Misschien kan je een rondreisje maken met afsluiting op het strand van Ko Samui. Ik vind Ko Samui een heerlijk eiland. De 2 bekendste en meest toeristische plaatsen op het eiland zijn Chaweng en Lamai, waarbij Chaweng nog wat drukker is dan Lamai.

Voor vaccinaties kan je het beste even contact opnemen met de GG&GD of bijvoorbeeld de KLM Travelclinic. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich niet laten inenten, maar het wordt natuurlijk niet voor niets aangeraden. Dus mijn mening: gewoon laten vaccineren.

En daar zou ik nu al lekker mee beginnen, want je vaccinaties komen ook in Zuid-Amerika van pas!

Hier ook regio Gent! Tedju, heb ik toch wel de verkeerde job gekozen…lol2

Grts,

Jelle

jij mag van jou baas toch bijna het hele jaar in een hotel overnachten?
lol2lol2lol2lol2lol2

ik zou als ik jou was ook zeker meer gaan zien dan alleen ko samui al is dit wel een mooi eiland waar je je goed kan vermaken voor een tijdje

Tsse, zwijgt er mij van… K was overlaatst veel te vroeg in t stad (moest nog een gsm) kopen, dus ik van te zessen tot 11 uur even op een vrije kamer een dutje gedaan… Komt mijn bazin mij daar toch over zagen! Wat een appreciatie voor mn werk, ik vrees dat zij niet rap een reisje cadeau zal doen:slapen:

Als je het hier 5 jaar volhoud, dan krijg je zo’n reisje. We zoeken nog een vormgever, ben voel je je geroepen?

[QUOTE=Maar je gaat tijdens dit reisje toch hopelijk niet alleen Ko Samui aandoen ? Dat zou wel zonde zijn, zo’n lange vliegreis en dan nog niet meer zien dan Ko Samui. [/QUOTE]

Hij geeft 2 weken kado en ik ga er proberen nog 2 weken bij te doen, maar het zal afhangen van hoeveel mijn lief krijgt, want ze doen daar moeilijk over op zijn job.
Als het aan mij lag, één weekje Samui en dan de rest van het land …

en ik wil ZEKER de thaise cowboys zien!!

Wat zou je nog willen zien buiten het vermelde Koh Samui?g.s