Eerste keer naar de USA?

Ik heb het even nagezocht, maar er zijn banken die geen kosten rekenen.
Een van die banken heb ik ook nog eens een email gestuurd.

Ik ga het in ieder geval uit proberen. Mocht het zo zijn dat ze toch een FEE (hoge vergoeding vragen zeg voor mijn VISAcard) dan kan ik de handeling altijd nog afbreken.

Bij kleine ATM’s in winkels (meer ter grootte van een wegenwachtpraatpaal) betaal je wel transactiekosten (het ergste dat ik heb gezien is 7 dollar).

Dat soort ATM´s hebben ze hier in NL ook korte tijd gehad bij TANKSTATIONS, maar daar zijn ze volgens mij weer snel vanaf gestapt.
Waarschijnlijk zat er geen omzet in want die zunige ´ollander rijdt liever om naar een Bankfilliaal.

In de USA heb ik nog nooit geld gehaald uit zo´n kleine ATM.
Wel bij een ATM die verbonden is met een bank en daar dus min of meer in de gevel zit zoals ook gebruikelijk is in nl. Met het verschil dat je in de USA niet uit je auto hoeft te komen dan :wink:

Dit is meestal een percentage en staat in de kleine lettertjes van je contract. Wordt dus niet door het bankautomaat in rekening gebracht, maar door je eigen bank.
Er zitten overigens bijzonder weinig Nederlandse toeristen bij Colorado Bank. :wink:

Wat is er gebeurd met ‘bijpinnen’? :wink:

In sommige gevallen mogelijk, maar je moet er zelf om vragen.
En dan met een max van 50 euro of zo.

Het hangt puur van de winkelier af of hij deze service wil geven of niet.
Bij supermarkten is het over het algemeen wel mogelijk.
Tankstations misschien ook maar ik heb nog nooit van die mogelijkheid gebruik gemaakt.

Bijpinnen laat men doorgaans enkel toe met de debit card, niet met de credit card. (Debit card heeft een vaste fee voor de winkelier, credit card is een percentage, heb ik me door een winkelier laten uitleggen.) Maximum is wat er in de kassa ligt minus wat men denkt nog nodig te hebben voor andere klanten.

Kleine aanvulling: In Florida hebben wij de laatste keren meegemaakt dat je eerst in de shop moet gaan betalen (dus ff gokken voor hoeveel geld je wilt tanken). Vervolgens tank je je auto voor dat bedrag vol. De pomp stopt automatisch bij het bedrag wat je hebt betaald.
Heb je teveel betaald dan ga je weer naar binnen en krijg je geld terug. Je moet het maar ff weten :hihi:

1 like

De huurwagen

Als je een huurwagen huurt voor langer dan een maand bekijk dat GOED je huurcontract wat je ter plaatse krijgt (ALAMO)

Zij verhuren hier voor maximaal een maand en daarna moet je terugkomen om je huurcontract te verlengen … tja … hoe doe je dat met een rondreis?
Stelletje *****ten hier, balie personeel is ook niet erg slim.
En ze reageren aan de telefoon net alsof je de boel wilt belazeren of zo.

Ik zag het ook pas later deze week want als je na een lange vliegreis je huurwagen gaat ophalen ben je ook niet meer zo heel erg helder.
De datum viel me dus later op.

Helaas moeten we dus nu een EXTRA rit doen naar het vliegveld om alles goed op papier te krijgen. en als ze het aan de telefoon al niet begrijpen?
En of … je het idee geven dat jij ze wilt oplichten of zo …

Nee hier ben ik dus bepaald niet blij mee.
Juist voor Alamo gekozen vanwege dat je daar alles in een kunt doen en regelen. (GOLD optie)
De tank bleek ook niet helemaal vol te zijn … maar daarover wil ik niet gaan zeuren. Wel over die datum op het contract! echt die meneer aan de balie heeft dus in mijn ogen zijn werk niet goed gedaan … op de NL papieren staaty toch echt een periode voor 1 mei tm 10 juni.

eens kijken of ze het straks moeilijk willen gaan maken.
maar hier baal ik echt wel van

Probeer de NL Alamo eens te bellen en kijken wat zij kunnen doen voor je. Duidelijk een discrepantie tussen de verschillende vestigingen, mogen zij dus onderling oplossen.

'ts gelukt.
Het stond dus wel (kleine letters) op de huurovereenkomst.
Jammer genoeg was diegene die we voor alamo USA aan de telefoon kregen dus ook niet helemaal ingewerkt in haar werk (kennelijk)

Alamo NL was via de email heel behulpzaam (oa zenden van nog een voucher met details die ik heb moeten inleveren en dus niet dubbel had uitgeprint, misschien wel een tip voor de mensen om een extra kopie voor jezelf te maken en mee te nemen)

Misschien dom van mij om niet het hele document te lezen … maar tussen alle tekst viel het gewoon niet op. Ik heb Alamo de tip gegeven dit VET te printen zodat het opvalt.
En de huurovereenkomst met de klant door te lopen ; data en zo.
Nu was het teken ff hier en daar kun je je wagen uitkiezen.

Ja, ik mocht er zelf eentje uitkiezen wat ik wel gaaf vond!
oke … alles is met een sisser afgelopen …

Hoi,

Is er mischien een link over tips geven, heb wel een beetje gezocht maar t gaat altijd over procenten, Als ik bijvoorbeeld in de UK ben, taxi Hup 1 pond en ze zijn blij of Turkije in het hotel, 1 euro… hoe zit dat in de USA? Ik ben slecht in rekenen en kom niet ver met 10% voor dit en 15% voor dat…