Yolande,
Hartelijke dank voor de tips. Ik heb enkel nog maar mijn vliegtuigticket geboekt en ben nog volop bezig een route uit te stippelen en leuke logeeradresjes uit te zoeken. Je tips zijn dan ook meer dan welkom.
Wat mijn perceptie van vakantie betreft: ik wil zeker niet op één plaats logeren omvan daaruit een groot stuk van de dag in de auto te moeten zitten om zoveel mogelijk op zo kort mogelijke tijd te zien.
Onze interesses: eerst wat bekomen en genieten van zon - zee - strand - winkeltjes, terrasje, tempeltje bezoeken in het Zuiden
Daarna : volop genieten van natuur, wat cultuur, mooie landschappen en vooral veel wandelen en ook wat fietsen. Graag ook het authentieke Bali leren kennen!
Ik ben ook nog wat aan het twijfelen wat we allemaal willen zien/ waar we willen logeren en of we nu al dan niet een auto gaan huren.Liefst zou ik een auto huren omdat je dan onafhankelijk bent. Eventueel auto pas huren na vertrek uit Canggu en scooter huren in het Zuiden
Ik had gedacht van eerst een 4 tal nachten te logeren in Caggu (Belgische B&B of Wayan’s guesthouse) en vandaaruit Zuid Bali bezoeken + Tanah Lot.
Dan zou ik eventueel via de weskust rijden naar Pemuteran of iets in die buurt (1 nacht logeren). Wij zijn wel geen duikers of snorkelaars dus vraag ik me een beetje af of die regio interessant is om te doen.
Anders zouden we eventueel ook rechtstreeks van Canggu via het binnenland naar Donau Bratan kunnen rijden en wat langer in die regio blijven.Of eventueel ook aan het Donau Batur logeren in de plaats
Van daaruit langs de kust verderrijden en dan landinwaarts naar Donau Bratan. 2 nachten logeren in Bedugel.
Dan verder naar Ubud :5 nachten in buurt van Ubud logeren (hier willen we veel wandelen en fietsen, ook bijvoorbeeld de Donau Batur affietsen en ook wat uitstapjes maken in de buurt. Alle tips zijn welkom om mooie wandel- en fietstochten te maken!!!
Dan van Ubud naar Candidasa : 2 tal nachten logeren in Candidasa
Ik had dan ook nog graag 2 nachten geslapen in Ababi (is in de buurt van Titargganga): ik heb daar zo’n leuk rustig adresje gezien in the middle of nowhere waar ik echt wel eens zou willen ontsnappen en genieten van de natuur.
Eindigen in Sanur: 1 of 2 nachten om nog wat te genieten en uit te rusten.
Wat vinden jullie van de route. Tips? We zijn 19 dagen in Bali.
Ervaringen met autoverhuur zijn ook welkom. Welk verhuurkantoor is goed? Ter plaatse huren of al op voorhand? Wat is de gemiddelde prijs?
allemaal op voorhand bedankt
groetjes
ann