eerste keer naar Bali : veel vragen!

Hoezo vreemd reageren? Als iemand een beperkt budget heeft moet hij of zij zeker Bali niet gaan bezoeken, je betaalt daar de hoofdprijs. Lees ook mijn posting #33 nog eens goed door dan lees je ook dat je voor €845 in mei met Singapore Airlines ook in Denpasar staat.:slapen:

*En voor iedereen die het belachelijk vindt dat men prijsbewust een ticket zoekt…bemoei je met je eigen zaken en maak je niet zo druk! aldus Elvira69. *Er is niemand in dit topic die heeft beweerd dat het belachelijk is om een voordelig ticket te zoeken. Enne… Elvira69 bemoei je met je eigen zaken en hak er niet in als een kip zonder kop! :dag:

Ann,belangrijk voor jou is ,hoewel nog ver weg,een mooie vakantie,
en als de reis jullie ook naar jawa brengt,stuur een mailtje,je bent welkom,
en als je dat wil kunnen we je wijzen op plaatsen hier in onze omgeving,
op o-jawa,die niet snel in een reisgids te vinden zijn .
verder geen reacties meer op dit onderwerp.
selamat jalan
siri

Wat loop je je nou weer druk te maken?!

Maar ik snap je wel hoor :wink:

Hoi, hoop dat je mijn reactie ook nog leest, kan me voorstellen van niet (overload)
Ikzelf vlieg ( nu al 2 keer) met malaysian airways van Schiphol met overstap Kuala Lumpur. Op Bali verblijf ik in het White House hotel in Ubud als thuisbasis. Ter plekke onderhandelen levert veel voordeel op. Het is wel basic, maar als je in de “villa” wil kun je soms voor 25 euro per nacht slapen!
Darnaast maak ik tochtjes, al dan niet voor paar dagen met Wayan, een goede en betrouwbare gids, die je ook kan helpen als je iets niet begrijpt, problemen hebt ed. hij spreekt goed engels en laat je the real bali zien! Alles op maat. Ok als je nog meer tips wilt of de gegevens van Wayan, kun je me replyen! Groet

hallo lidwien,
we weten niet zeker maar ben je liddy uit amsterdam die bij ons twee dagen in kalibaru is geweest via dit forum vorig jaar?
ik heb nu nachtdienst en heb even een korte pauze .dus toen ik dit bericht automaties zag ,dacht ik dat jij dat bent.
hoe gaat het met je liddy,heb je nog last van ,sorry wij mogen op internet geen medische kwesties noemen,maar je weet,
wat ik bedoel.mijn man heeft je toen behandeld,je weet toch nog?
het allerbeste en we horen graag van je.
siri

Hoi, sorry dat ben ik in elk geval niet. Maar voor info ben ik nog steeds beschikbaar, groet Lidwien uit Amsterdam������

lidwien,
Ja ,inmiddels hoorde ik van mijn man dat het liedy was en niet liddy.
Sorry voor de vergissing.
salam
siri

Ik ben een beetje geschrokken over de negatieve reacties tegenover mensen die prijsbewust zijn. Waarom meer betalen als je voor eenzelfde vlucht soms een promoprijs kunt krijgen.
Gewoon een gunstig moment afwachten en je vindt dezelfde vlucht soms een stuk goedkoper, dat is wat wij altijd proberen.
Ik vroeg me gewoon af of 750€ een realistische prijs was.
Wij zijn allesbehave gierig, maar we reizen graag en vaak en dus moeten we zoals iedereen die geen dikke bankrekening heeft opletten.

Dank aan de mensen die ons wel begrijpen en ook uitkijken naar een gunstige prijs.

groetjes

ann

ann

Ben het met Anneke Lief eens, en ga er verder niets aan toevoegen.
Frederik Cochius

Ik heb nu net gezien dat Etihad vliegt voor 769€ in mei-juni (vanauit Brussel, via Abu Dhabi en Kuala Lampur), enkel de lange transit in Abu Dhabi staat mij wat tegen. Nog even afwachten dus

bedankt voor de vele leuke tips. Ik bekijk ze allemaal en schrijf de interessantste op een papier.

groetjes

ann uit België (ook Belgen zijn blijkbaar zuinig zijn…)

ja frederik cochius,vanwege jouw bericht,nog een hele korte.anneke lief wil indonesia bezoeken en doet moeite,
om goedkope kaartjes te krijgen.Dat maakt ons altyd bly als mensen ons land bezoeken maar vroeger al tijdens onze studie in belanda hebben we van orang belanda geleerd om,geen aandacht te geven en contacten met bepaald soort mensen,volledig te negeren.cukup.
salam
siri sarionto

ja anneke,missjien zyn belgen zuinig ,ik weet niet,maar kasar zoals velen in belanda ,ik denk niet.
salam
siri

Hallo berantas (= uitroeier), blijf je schelden op belanda’s? Beter kasar dan tunatertib…:dag:

Hahahaha, goh dat ff …lachen doet goed Sumbar !! uitroeien of monddood maken van Belanda’s gaat die gast uit Oost-Java sowieso niet lukken ,al willen ze dat oh zo graag
Terima kasih banyak .

Sama sama…:chin:

Anneke,

beetje laat maar ja kan zijn dat je er nog iets aan hebt. Wij gaan ieder jaar en wat een geluk dit jaar zelfs 6 weken.
We pakken ook elk jaar een ander eiland erbij en afgelopen jaar was dat Lombok goed te doen 20 min vliegen en een heel ander eiland dan bali.
Tips voor bijzondere hotels in bali is sanur tjandung sari erg prijzig, eenvoudig vind ik erg leuk bumas.
candidasa in candy beach cottage prachtig mooie ligging en leuke uitstapjes.
Pemuteran addi assri resort prachtig de kamer aan zee. Van daar uit naar Menjagan prachtige snorkelplaats.
En natuurlijk het meest bijzondere hotel is lombok sengigi hotel Puri mas adembenemend mooi en van daaruit in de boot
dagje naar de gilli`s .
Wat vlucht betreft heb ik dit jaar geboekt bij oad en was erg leuke prijs met malaysia airline met een 2 uur tussenstop.

Vr groeten Yolanda

Vliegwinkel.nl

Yolande,

Hartelijke dank voor de tips. Ik heb enkel nog maar mijn vliegtuigticket geboekt en ben nog volop bezig een route uit te stippelen en leuke logeeradresjes uit te zoeken. Je tips zijn dan ook meer dan welkom.

Wat mijn perceptie van vakantie betreft: ik wil zeker niet op één plaats logeren omvan daaruit een groot stuk van de dag in de auto te moeten zitten om zoveel mogelijk op zo kort mogelijke tijd te zien.

Onze interesses: eerst wat bekomen en genieten van zon - zee - strand - winkeltjes, terrasje, tempeltje bezoeken in het Zuiden
Daarna : volop genieten van natuur, wat cultuur, mooie landschappen en vooral veel wandelen en ook wat fietsen. Graag ook het authentieke Bali leren kennen!

Ik ben ook nog wat aan het twijfelen wat we allemaal willen zien/ waar we willen logeren en of we nu al dan niet een auto gaan huren.Liefst zou ik een auto huren omdat je dan onafhankelijk bent. Eventueel auto pas huren na vertrek uit Canggu en scooter huren in het Zuiden

Ik had gedacht van eerst een 4 tal nachten te logeren in Caggu (Belgische B&B of Wayan’s guesthouse) en vandaaruit Zuid Bali bezoeken + Tanah Lot.

Dan zou ik eventueel via de weskust rijden naar Pemuteran of iets in die buurt (1 nacht logeren). Wij zijn wel geen duikers of snorkelaars dus vraag ik me een beetje af of die regio interessant is om te doen.

Anders zouden we eventueel ook rechtstreeks van Canggu via het binnenland naar Donau Bratan kunnen rijden en wat langer in die regio blijven.Of eventueel ook aan het Donau Batur logeren in de plaats

Van daaruit langs de kust verderrijden en dan landinwaarts naar Donau Bratan. 2 nachten logeren in Bedugel.

Dan verder naar Ubud :5 nachten in buurt van Ubud logeren (hier willen we veel wandelen en fietsen, ook bijvoorbeeld de Donau Batur affietsen en ook wat uitstapjes maken in de buurt. Alle tips zijn welkom om mooie wandel- en fietstochten te maken!!!

Dan van Ubud naar Candidasa : 2 tal nachten logeren in Candidasa

Ik had dan ook nog graag 2 nachten geslapen in Ababi (is in de buurt van Titargganga): ik heb daar zo’n leuk rustig adresje gezien in the middle of nowhere waar ik echt wel eens zou willen ontsnappen en genieten van de natuur.

Eindigen in Sanur: 1 of 2 nachten om nog wat te genieten en uit te rusten.

Wat vinden jullie van de route. Tips? We zijn 19 dagen in Bali.

Ervaringen met autoverhuur zijn ook welkom. Welk verhuurkantoor is goed? Ter plaatse huren of al op voorhand? Wat is de gemiddelde prijs?

allemaal op voorhand bedankt

groetjes

ann

1 like

Hallo anneke,

ja route op zich leuk maar je zegt niet van snorkelen te houden nou laat me zeggen ik ook niet maar wat ik in menjagan heb gezien is echt fantastisch.
Je wilde het echte bali zien nou zal je vertellen dat is er niet meer veel dat is wel meer op de andere eilanden b.v de sunda eilanden.
Het weste van bali is nog wel erg rustig en zie je meer de echte dingen en de prachtige rijstvelden niet te vergeten. Het meer van bratur kun je een hele mooie wandeling maken van boven naar beneden en rond met gids daar te boeken.
Autohuur raad ik je ten sterkste af het is een chaos in verkeer dat wil je niet weten, links rijden en als tourist ben je nog aleens de klos bij de politie.
Auto met chauffeur is ong 35 euro per dag en hij wacht op je brengt je waar je wil en kan ook nog leuke plekken.
Lovina is ook erg rustig en mooi alleen de stranden minder maar heerlijk relaxed.
19 dagen is erg kort voor alles denk ik van sanur naar pemuteran is ong 6 uur rijden.
je kunt in candi dasa een prachtige wandeling maken door de rijstvelden lokale gids en erg mooi.
Ook fietsen in de buurt van ubud wel zware stukken maar de moeite waard.
Tanah lot was eerst erg mooi maar nu helemaal over geleverd aan commercie je moet zelfs entree betalen.
Jimbaran vis eten op het strand heerlijk ook wel toeristisch maar vind het nog steeds erg leuk.
Nou hoop je weer wat te hebben geholpen.
Groetjes Yolanda

Dank je wel Yolande voor de tips.

Hoe gaan jullie dan van punt a naar punt b?Er is die busfirma (Pe…) die de grote plaatsen verbindt maar gaan die ook naar afgelegen plekken? Of neem je een gids/chauffeur voor de dag die je dan laat afzetten op je volgende bestemming? Op die bestemming dan weer een chauffeur/gids die je dan opnieuw naar een volgende bestemming neemt.
Wij zijn eigenlijk zo gewoon om overal een wagen te huren (zelfs als het links rijden is) omdat je dan zo vrij bent en ergens stopt wanneer je maar wilt en zo lang je maar wilt. Maar misschien kan dit inderdaad ook wel met chauffeur.

Een ander lid op dit forum gaf me Wayan als gids. Ik ga die eens opzoeken.

Hebben jullie goede ervaringen met andere chauffeurs?

Groetjes en een heel fijn weekend toegewenst