Eerste keer Kenia in Juli

Hoi iedereen,

10 juli vertrek ik voor de eerste maal naar Kenia. Ben al een beetje nerveus, ook al gaan we nogal de toeristische kant op :slight_smile:

Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Juli is één van de koelste maanden, maar ik neem aan dat het zonneke regelmatig schijnt en dat je daar wel van kan genieten? Ik lees nogal tegenstrijdigheden op het internet. Wat weer mag ik echt verwachten?

Welke reisgids kunnen jullie aanbevelen?

hebben jullie nog tips voor dingen die je gemakkelijk kan doen uit Mombasa, bepaalde excursies die ik niet mag missen?

Alvast bedankt en alle tips zijn welkom!

Groetjes!
Valerie

Hoi Valerie,

Wat leuk dat je naar Kenia gaat!
De Lonely Planet is eigenlijk de meest gebruikte reisgids. Als je in Kenia bent zul je waarschijnlijk ook veel andere backpackers met die gids zien, dus het is makkelijk om iets te vragen aan anderen… het is wel in het Engels :slight_smile:
Een andere Nederlandstalige gids die vooral veel bestemmingsinformatie en foto’s bevat is de Insight Guide Kenia.

Als het je interesse heeft kun je vlakbij Mombasa een weeshuis bezoeken (http://www.bhmission.btinternet.co.uk/page58.html)

Veel plezier!

Groetjes Tamara

Hoi
Net als bij ons, in Nieuw Zeeland en Namibië houdt het weer in Kenya zich niet meer ‘‘aan de voorspelbare’’ (regen)tijden… Wel of niet dankzij de **global warming.**In Kilifi heeft het gisteren 25 minuten geregent.

Garanties zijn er niet, maar het zal haast nooit 24/24 3 dagen na elkaar regenen.

uitstapjes:

http://rinique.net/UITSTAP.html

Bedankt iedereen!
En hoe zit het met de bewolking? Van sommige mensen hoor ik volledige bewolking heel juli, sommige zeggen dat de zon wel veel van de partij is

bedankt!!

Wij gaan voor de eerste keer in Augustus en wij gaan zeker naar.

2 Days Tsavo East & west National Park

1 Day Mombasa Shimba Hills Safari****

1 full day Kaloeni
Wij hebben a zeer goede prijs gekreggen.
Als you inlichting wil moet maar coctact opnemmen

idd komende twee wekenbewolking. Lekker, dan kan je niet verbranden en hoeven de dieren zich niet te verstoppen voor de hitte.

.