In juli naar Kenia??

Ik en mijn gezinnetje zijn aan het plannen deze juli naar Mombasa te gaan. Nou lees ik wat tegenstrijdige berichten op internet over het weer. Heeft iemand voor mij de juiste informatie? Ik dacht zelf dat de reistijd wel okee is. Rond de 24 graden en droog?

Alvast bedankt voor de reacties

Het temperatuur in mombasa is tussen 26 en 33graden of meer. Het is nooit minder dan 26grade.

Helen
www.vakantievillakenia.nl

Hi San,

De temperatuur valt mee in juli, enkel de luchtvochtigheid kan nog steeds hoog zijn door de wisseling van regen-seizoen naar droog-seizoen. Ook ginder hebben ze last van de klimaatswisselingen, net als hier, en weten ze niet altijd wat ze moeten verwachten.
Het groot regenseizoen begint normaal gezien eind maart en ik herinner mij dat het vorig jaar pas beginnen regenen is half mei en dat het toen ook gestopt is eind juni/begin juli.
Maak je geen zorgen, een regenvlaagje (shower) kan soms wel eens deugd doen in Afrika…

Greetz,
Trudi

wij zijn in juli naar kenia geweest.de luchtvochtigheid was er heel hoog en we hebben ook alle dagen steeds op de middag een heel stevige bui gehad.de ene dag wel feller dan de andere maar de regen was er.de temperatuur was rond de 24 25 graden en s’nachts was het koud.

wel de reis van ons leven geweest.het was een reis om nooit te vergeten

veel plezier in kenia.

meestal is het wel droog in die periode ben nu an het bouwen in mombasa erg mooie locatie ben nu net terug woont nog een nederlander daar in mombasa die safari`s doet is een echte aanrader veel plezier daar gr serge

Hoi Serge bedankt voor je berichtje. Heb je misschien voor mij ook een naam van deze andere nederlander die safari’s doet? Alvst bedankt.
Gr Sandra

Hee Serge,

Heb je misschien voor mij ook de info over de Nederlander die in Mombassa zit?

Mvg
Marinda

Ik ben in 2008 ook in juli naar Kenia geweest, heb daar rondgereisd en aan het einde van mijn reis 3 dagen in Mombasa geweest. Tijdens de rondreis was het weer super, maar in Mombasa hebben we bijna alleen maar regen gehad. Maar is vast een uitzondering, want de voorspellingen voor die tijd waren toen inderdaad ook goed. En ik was er natuurlijk maar een paar dagen, dus als je er wat langer bent heb je vast meer geluk!
Groetjes Ester

Ik heb het aan de kust van Kenia nog nooit koud gehad 's nachts? Kan ik me ook niet herinneren van Juli. Wel in Nairobi.
Ik ga ook in Juli (en half augustus), maar ik blijf maar een weekje in Mombasa.

SInds 2003 ga ik elke winter juli+aug twee maanden naar Kenya. In Kilifi (60km van Mombasa) Soms heb je idd een bui , maar nooit een druildag zoals hier in Europa. Het regent ff een half uur max een uur en dan ist direct weer mooi weer.

Nog nooit heb ik het koud gehad aan de kust. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

[ame=“Gezondheidsreis I - YouTube”]YouTube- impression first health-relax trip Rinique[/ame]