Eerste keer India .... geld, telefoon, hotels ????? Wie kan helpen

Hoi, Hoi

Het is eindelijk gelukt, ik ga naar India. :backpack:

Op 23. februari aankomst in Delhi 6.30h en 23.maart weer terug. Ik wil eerst een dag of twee in Delhi blijven daarna naar Rishikesh gaan in een ashram. Verder staat er Amritsar, Varanasi en Agra op mijn lijstje. Maar kan ook zijn dat ik onderweg iets heel anders ga doen of ergens blijf en helemaal niet zo veel km maak want ik heb maar 4 weken.
Het is mijn eerste intercontinentale reis en ook nog alleen en low budget.
Zo langzaam komen er allerlei vragen op waar ik geen duidelijke antwoorden kan vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hier komen mijne vragen

** Geld**
Tot nu toe heb ik alleen een simpel bankpas van ING. Is Master of Visacard echt nodig? Kost elke keer als ik hem gebruik heel wat geld. Zijn er alternatieven?
Zijn er gewoon pinautomaten waar ik met mijn ING bankkaart geld kan pinnen?
Ik kom natuurlijk zonder Rupies op IGI aan morgens om 6.30h, zijn de wisselkantoren open?

Telefoon
Hoe hebben jullie dat geregeld? Ik zie dat er in grote steden ook in low budget hotels wifi is. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Hebben jullie een local simkaart aangeschaft?
Ik heb ook al gehoord dat een simpel mail openen vaak heel veel geld kost. Waar moet ik op letten?

Hotels
Ik kom alleen dubbele bedden kamers tegen bij booking.com en andere. Eenpersoonskamer bestaan niet? De prijs is altijd voor een nacht aangegeven, egaal of ik alleen ben of met iemand samen? Worden deze kamers soms dubbel verhuurt? Zodat ik de kamer met iemand moet delen?

Reizenverzekering
Nodig? En welke is anteraden?

Ik had nooit gedacht dat er zo veel te regelen valt. Ik zit al dagen voor mijn laptop en raak er meer en meer gestrest van. En ik ben nog niet zeker of ik nu alles van te voren ga regelen of niet. Ik denk eigenlijk van niet en dat ik gewoon alles op me af laat komen, zoals hotels zoeken en trein organiseren. Zo heb ik dat vroeger altijd gedaan. Na ja dat waren reizen door Europa en een beetje Marokko en Tunesië.

Ik hoop dat de een of ander op de een of andere vraag een antwoord weet. Ik ben erg benieuwd!!!

Hoi​ hoi,

Gefeliciteerd! Ik ben er begin april 2 weken en Maharashtra dus we lopen elkaar mis :wink:

• Geld: nee hoor Cc zou alleen nodig zijn voor bepaalde online boekingen, lokaal kan alles cash
  • Telefoon: lokaal gebruik ik een Indiase SIM en internationaal bvk wifi met Skype, Voipconnect enzo. Je moet dus wifi gebruiken niet 3G-4G dataSIM, dat kan behoorlijk oplopen daar omdat het niet overal even snel is :wink:
  • Prijs is veelal room-only, zonder ontbijt. Dan verschilt prijs inderdaad niet enkel-dubbel. Natuurlijk hoef je niet te delen, zoiets speelt alleen bij groepsreizen waar de prijs voor dubbele kamer-basis is en alleen als toerist dan niet eenpersoonstoeslag wil betalen.
  • Reisverzekering: je eigen verzekering dekt vermoedelijk alleen regeringsziekenhuizen en niet privé ziekenhuizen mocht het nodig zijn, en in die eerste wordt een toerist vaak alleen maar zieker :wink: Dus gewoon afsluiten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Eric, bedankt voor je snelle reactie
Ik begrijp dat ik dus overal met mijn bankpas geld kan pinnen. Ik heb dus meteen rupies. Klopt dat? :wink:
Moet ik met mijn bank contact opnemen en aangeven waar ik naartoe ga?
Jij koopt dus daar een Simkaart met Internettoegang en gebruikt WiFi om in het net te gaan. Maar wat moet je laten zien of aantonen en zijn dat soort prepaid’s of bundels.
Wat zijn daar de prijzen van.
Kun je mij daar nog wat over vertellen?

H​oi maar weer,

1. Ja je pint roepies.
  2. Wel zo veilig ja, ook bij ING staat misschien standaard pinnen buiten Europa uit.
  3. Nee zo werkt wifi etc. niet, zelfde als Marokko/Tunesie. Wifi is helemaal zonder kaart, dat is gewoon een apart zendertje in je smartphone.
    Ik koop de SIM voor het gewone bellen in India. Is vergeleken met andere landen een ramp door de bureaucratie daar. Je moet fotokopie van je paspoort en visum geven, adressen van je accomodatie enzo, en dan nog kost het 24-48 uur voordat ie actief is. Zelf geen ervaring mee want sinds deze regel geldt laat ik altijd vrienden voordat ik aankom zo’n kaart kopen (en betaal ze later terug), dat ie dan officieel ‘illegaal’ op hun naam geregistreerd staat daar kraait geen haan naar en de autoriteiten roepen dit over zich af. Wat heb je aan een prepaid SIM als je hem de eerste 48 uur niet kunt gebruiken :-((( Prijzen peanuts (voor de SIM en lokale calls), google maar op providers zoals Vodafone India.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Goedemorgen Eric
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord :smiley:
Handig als je overal vrienden hebt! Fijne tijd in april dan
Namaste :pray: