eerste keer Cuba

Hallo,

Ik ben nog op zoek naar een Casa!
waar we de laatste paar dagen van onze vakantie kunnen verblijven.
Een mooi rustig plekje, het liefst aan of bij zee.
We vertrekken van uit Varadero dus het liefst daar in de buurt.
Weet iemand iets !!!

groeten vivien

Nog anderhalve week jippie

Ps. Carolina je hebt inderdaad gelijk met de bus.
Wij zijn Thailand gewend, daar is dat wel zo. omdat we daar heel veel dingen moesten vragen kom je ik contact met de mensen daar.

Hoi hoi,

In die buurt weet ik zo geen casa, maar kijk eens op deze site: http://www.cuba-casa.tk/. Daar kun je een hele lijst vinden.

Anderhalve week… Damn, weer even jaloers… :wink:
Hou ons op de hoogte he!!!

Liefs,
Carolina

Na een reis weer thuis op de bank zitten valt niet mee, laat staan je werk weer oppakken. Zo’n reisbestand bevalt me wel. Ik wil nog wel een keer voor langere tijd weg, naar Zuid-Amerika ofzo.

De mensen zijn gewoon vriendelijk, dat is niet te vergelijken met onze samenleving. Ze hebben niet veel, bedelen vaak, maar ze begrijpen best dat lang niet iedereen iets geeft. Ze blijven niet zeuren ofzo. Het gaat er allemaal tamelijk relaxed aan toe.
Wat ik wel ontzettend leuk vond is hoe mensen reageren als je kinderen een snoepje geeft. Een oudere man (ik denk opa) vouwde z’n handen samen en bedankte ons dat we twee kindertjes een lolly gaven, zonder iets te zeggen, maar door een non-verbaal gebaar. Dat doet je best wel wat. Kinderen zeggen ook netjes ‘gracias’.

Hier wil ik best nog wel een keur naar terug. Maar ja, er zijn ook zo veel andere mooie plekken op de wereld. Van eerdere reizen wil ik ook nog eens weer terug naar bepaalde gebieden … Maar Cuba is gewoon erg leuk.

We hebben ook een flinke bak met foto’s. Mijn idee was om website te maken met allerlei foto’s van reizen die ik gemaakt heb, maar het wil niet echt vlotten (gewoon niks meer aan gedaan). Nu ik wat meer diversiteit heb ga ik toch proberen iets in elkaar te zetten.

Mvg, Dennis

hoi,
super snelle reactie gaaf man.
Ik hou jullie zeker op de hoogte

doei
gr. viv

Goed zo, had niet anders verwacht! :wink:
En ik ben wel snel. :slight_smile: Tenminste, als ik online ben hahaha! :wink:

Hoi Dennis,

Laat het ons weten als je de foto’s online bent! Ik ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn!!!

Ik ben erg blij dat Cuba je goed bevallen is, kan me voorstellen dat je terug wilt, maar ook dat je vindt dat er nog wel meer plaatsen op de wereld zijn om te bezoeken.

Persoonlijk wil ik ook heel graag nog andere plaatsen in de wereld bezoeken, maar op dit moment komt het er niet echt van, want ik word steeds naar Cuba teruggetrokken. Het is als een magneet. :slight_smile:

Liefs,
Carolina

FF en snelle vraag.

Als we eindelijk gaan wil ik wel wat mee nemen voor de mensen daar.
weet iemand waar ze wat aan hebben.
kan me voorstellen dat ze onder tussen wel genoeg pennen hebben.
Iemand een idee???

gr. viv

ps. weet iemand een casa of iets ander leuks in varadero of is er daar geen een. voor de eerste nacht

Hoi Viv,

Wat betreft Casas, kijk even in dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=88113#post88113 die ik zojuist weer naar boven gehaald heb. Is erg nuttig!

Wat beterft dingen voor de mensen in Cuba: Geloof me, er zijn daar NIET genoeg pennen!!! In Cuba is er echt NIETS te krijgen, dus basic stuff is altijd hard nodig en dat is meestal ook het beste om mee te nemen.

Denk aan:

• pennen
  • papier (schriften)
  • medicijnen
  • kleren (neem oude kleding mee en laat alles achter voor je naar huis gaat!)
  • zeep (denk aan hotelzeepjes, kun je bij een groothandel krijgen)
  • doucheschuim
  • scheerspullen
  • andere badkamerartikelen
  • keukenmiddelen
    e.d.

Uiteraard is het altijd ook leuk om iets speciaals mee te nemen, het wordt altijd leuk gevonden om iets te krijgen, dat echt Nederlands is. Ga eens bij het VVV kantoor kijken, daar ligt ook klein spul wat leuk is om mee te nemen als give-aways.

Verder, in zover je dat zelf hebt en kan missen, dingen als disc-man (heb je misschien nog een hele oude???), MP3-spelers, Spaans-talige boeken… Dingen die geen eerste levensbehoefte zijn, maar wel handig en fijn zijn… In Cuba is er echt zo weinig te krijgen… Maar ik kan het me voorstellen als je dat niet weg kan geven.

Weet je, het is gewoon al fijn als je ze kan helpen, hoe klein ook! Dat wordt ontzettend gewaardeerd en dat maakt het allemaal zoveel waard!

Liefs,
Carolina

Neem ook voldoende snoep mee want kinderen vragen best wel vaak om ‘caramellos’.

Aanstekers hebben ze er ook nauwelijks, ik was ze vergeten terwijl ik er thuis een handjevol heb liggen (niet-roker dus …). Verschillende keren vroegen mensen ons om een vuurtje.

En zorg er altijd voor dat je voldoende munten in je zak heb om fooien te geven o.i.d. Op een gegeven moment zaten we krap in de muntjes en om na het geven van 5 dollar er 4 terug te vragen staat ook een beetje stom.

Wat ik wel grappig vond was dat er een kerel in z’n Casa was die illegaal internet heeft. Hij had ook een digitale camera, maar geen kabeltje om z’n foto’s over te zetten. Ik had een kabeltje bij me maar dat paste helaas niet. Dit soort simpele dingen kopen wij gewoon in de winkel. Daar is het niet of nauwelijks verkrijgbaar.

Maar van die weggevertjes op straat werken altijd goed, ook om van mensen af te komen mochten ze irritant zijn. En een kinderhand is snel gevuld … :wink: