eerste keer Bali.

Hoi beste mensen,

wij (Jan & Petra 57/53 jaar) willen 4 weken naar Bali en nu zoeken we een betaalbaar hotel aan het strand, ik heb gehoord dat de hotels niet duur hoeven te zijn iemand een idee waar ik dat kan vinden op internet (link) of is er iemand die ons een hotel kan aanbevelen. Nu willen we misschien de eerst 2 weken in het ene hotel en de laatste 2 weken in een ander hotel, wat voor ons belangrijk is dat het hotel plus kamers schoon zijn, dat er goede bedden zijn en uiteraard het ontbijt goed is. Wat voor mijn vrouw ook belangrijk is dat er een mooi en schoon strand is. Wij hebben geen idee welk deel van Bali we moeten zijn. Ik ben zelf een verwoed visser dus hoop ik dat er iemand is die mij daar ook iets over kan vertellen, maar daar open ik even een nieuwe topic over.

M.v.g,
Jan Bel.

Kijk eens op de site van Anom Beach Inn .Ligt aan het strand ,luxe bungalow met minibar en roomservice +airco ,voor 2 personen
30 euro per nacht incl. ontbijt, in Sengkidu Oost Bali niet ver van Candidasa . Een aanrader: super vriendelijk personeel en de eigenaar, Ida Bagus Anom doet alles voor de gasten om het naar de zin te maken.

Daar ga ik zeker even naar kijken bedankt voor u reactie.

Gr.
Jan Bel.

Kijk ook even bij ons hotel in Amed, “Bayu Cottages” – http://www.bayucottages.comAlle kamers in ons hotel met zeezicht (vanaf resp. het terras of balkon), een stille air conditioner, satelliet TV met meer dan 90 kanalen, eigen badkamer met warm / koud stromend water, Westers spoeltoilet, douche, wastafel, handdoeken, goede bedden en echte matrassen, kluisje op de kamer, etc., etc. 2-persoons kamer met onbijt en reeds incl. belastingen kost in Oktober 2013 Euro 37,- per nacht.Vissen? Dan zult u zeker bij ons uw hart kunnen ophalen! Vissen kan vanaf het strand, of staand in het water, of vanaf een boot. Vangst zal varieren tussen o.a. makreel, mahi-mahi, barracude, tonijn en “red snapper”.

Heb zojuist jullie site bekeken, ziet er mooi uit ! Zou mijn eerste keer op Bali worden in december. Had eerst gedacht aan het zuiden… Maar hoe gemakkelijk is het om van de ene plaats naar de ander te gaan? Gebeurt alles met taxi’s, of zijn er ook bussen ofzo, heb er geen idee van… Maar ik reis alleen en voor 3weken, dus moet een beetje variatie hebben…
Alvast dank.

Heb zojuist jullie site bekeken, ziet er mooi uit ! Zou mijn eerste keer op Bali worden in december. Had eerst gedacht aan het zuiden… Maar hoe gemakkelijk is het om van de ene plaats naar de ander te gaan? Gebeurt alles met taxi’s, of zijn er ook bussen ofzo, heb er geen idee van… Maar ik reis alleen en voor 3weken, dus moet een beetje variatie hebben…
Alvast dank.

beste,

kijk ook eens op http://www.gids-bali.nl/ wellicht dat u iets heeft aan een gids gedurende deze periode, kan u vertellen dat ik zeer te spreken over Made ben, niet duur(erg goedkoop zelfs) en heeft me echt alle top locaties laten zien.

verder is het best gemakkelijk om van de een naar de andere plaatst te gaan, een taxi is betaalbaar (speek wel een prijs af) en de afstanden zijn te doen.

Ben ik het niet mee eens,die taxi’s is 1 grote maffia bende, hier komen ze al niet meer

Paulana ,spreek je over
die specifieke, of heb je het over het geheel van taxi’s ? zijn er dan alternatieven?
Groetjes.

Alle taxi’s , als alternatief zijn er bemo,s =mini busje. Openbaar vervoer hier in het oosten van Bali gaat tot 16-1700 uur
Daarna is er niets ,hoewel restaurants hun gasten naar hotel of losmen brengen -gratis.

Zelf auto of motor huren …denk aan links rijden ,en internationaal rijbewijs!!!
Laat je niet gek maken en ga met de stroom (zuiden) mee.

:wink: Thanks !

net terug van mijn reis door Java en Bali. Taxi’s op bali proberen het maximale eruit te halen, proberen regelmatig om te rijden om hogere prijzen te rekenen (ow meneer we moeten omrijden dus er komt een percentage bij), vooral niet betalen! Daarnaast heb ik op Bali geen gebruik gemaakt van het OV, in tegenstelling tot Java. Het OV op bali is beduidend minder, meer weet ik er niet vanaf. Maak anders een keer gebruik van de motor, zeer handig en snel!