Eerste keer Bali in juni

:dag::dag::dag:Hallo Zaan,

De laatste keer dat wij op Bali zijn geweest hebben we een rondtour gedaan met eigen chauffeur en gids. 10 dagen.
1 dag reizen, 1 dag rust.
De laatste 8 dagen hebben we doorgebracht in Tuban.
Dat is gebeurd met stichting Bersama.
We hebben samen met Frans Rademaker de route besproken en je kan werkelijk alles aangeven wat je graag zou willen.
Je kunt het dan natuurlijk ook zo duur maken als je wil (zeer goed betaalbaar)en er zijn zoveel mogelijkheden.
Het was geweldig, we zijn vaker op bali geweest, maar nu hebben we weer zoveel meer gezien en meegemaakt, en alles is geregeld.
Je hoeft je kostbare tijd daar niet te gebruiken om hotels ed uit te zoeken.
Dat is zonde.
Er is een duidelijk verschil met een regulier reisburo.
Ga eens kijken op de site www.Bersama.nl of maak eens een afspraak met Frans.

Groeten van 2 vijftigers!

Veel succes ,maar vooral veel plezier!

Over de vraag over het weer:

Dit is heel divers. De regentijd duurt officieel tot 9 maart. In 2009 was ik in mei en heb tamelijk veel bewolking gehad en ook regen. Gelukkig op bali op het eind niet.
M’n vriendin was toen in april. Alleen maar zon.
Vorig jaar was ze wedereom in april: 4 weken regen. Haar schoonouders waren in maart: alleen maar zon. Dus zo zie je maar. (die 4 weken regen is wel heel extreem hoor)

Weet wel waarom veel daar teenslippers dragen. Het water op straat loopt niet zo snel weg en die teenslippers drogen immers makkelijker en sneller dan schoenen. Dus ik ga dit ook doen (ik ga in maart)

Over Cathay. Ben in 2009 geweest. Vond het prima. entertainmentprogramma op je eigen t.v.tje heeeel uitgebreid. Eten/drinken goed en voldoende. Sterwardessen vriendelijk. Stoelruimte oke en omdat je eigen stoel vooruit schuift in een harde schaal van de buitenstoel heb je nooit last van je voorbuurman als de achterover gaat liggen.
3 uur tussenlanding op Hongkong. (mdden in de nacht maar ik ben express de hele nacht rond gaan lopen, je moet immers nog zo lang zitten)
Van Jakarta naar Denpasar hadden we op de heenweg een wat ouder minder goed vliegtuig maar terugweg niet.
Dit jaar ga ik met Garuda. Gewoon omdat die goedkoper was (die regelen ook het visum)

Hallo,

Als je rond wil reizen dan kun je het het beste zelf doen. Je kunt op Bali alle prijsklassen boeken en het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. En je kunt je eigen tempo bepalen: vind je iets leuk dan blijf je en zo niet dan snel weer verder. Juni is nog voor de grote drukte. Hotelkamers in overvloed.

Als je een ticket boekt overweeg dan om naar Kuala Lumpur te vliegen en vanaf daar met air asia naar Bali. Air Asia is erg goedkoop.

In juni is het normaal op Bali erg lekker weer, het droge seizoen is dan al begonnen.

1 plaats zou ik je graag aanbevelen: pemuteran en dan taman sari resort. Bij het west Bali national park en een prachtige koraalwereld meteen als je de zee in loopt.

Je kunt ook zelfstandig reizen en onderweg alles voor je laten regelen.

Veel plezier

Bink
www.binkjereisbutler.nl

1 like

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar juni voor het eerst naar Bali geweest, hebben 2 x een regenbui van max. 2 uur meegemaakt. Wij hebben de tickets los geboekt (vlogen met Malaysia Airlines) en via Hostelbookers.com de eerste 3 nachten in Ubud geboekt bij Nick’s Pension. Prima hotelletje in het centrum van Ubud. We hebben mailcontact gehad met het hotel en geregeld dat we door een chauffeur van het hotel op het vliegveld werden opgehaald (we hadden geen zin om na een lange vlucht zelf op zoek te moeten naar het hotel, maar met openbaar vervoer of taxi van vliegveld naar Ubud kan natuurlijk ook).
Ubud is een leuk stadje om te beginnen, wel wat toeristisch, maar niet zo erg als het zuiden van Bali. In de omgeving van Ubud is het erg mooi wandelen.
We zijn met een privechauffeur van Ubud naar Lovina gereden, via een koffieplantage, de Jatiluwi sawah’s en (wat onbekendere) hotsprings daar in de buurt. Na 3 nachten Lovina zijn we met een bemo naar Permuteran gegaan en na 2 nachten ook weer met bemo terug naar Lovina. Van Lovina met een klein transferbusje naar Candidasa en na 3 nachten met een bemo naar Padangbai en van daaruit per vissersboot (zelf in Padangbai geregeld) naar Nusa Lembongan.
Na 3 nachten Nusa Lembongan met de publieke boot naar Sanur en daar de laatste dagen een strandvakantie gehad.
We hebben in iedere plaats waar we verbleven een scooter gehuurd en zijn zelf de omgeving gaan verkennen. Ideaal, je bent ontzettend mobiel, kunt overal naartoe waar je wilt, zelf bepalen hoe lang je ergens verblijft en je komt op de meest geweldige plekken. De lokale bevolking weet ook altijd informatie te geven over de mooie, minder ontdekte plekjes. Wij waren ervan op de hoogte dat de scooters officieel 100 cc motoren zijn waar je officieel ook een motorrijbewijs voor nodig hebt. Op Bali rijdt iedereen echter op zo’n motor (zelfs kleine kinderen) en hebben wij, net als vele toeristen met ons, nooit problemen hiermee ondervonden met politie.
Als je zelf per scooter op verkenning wilt gaan is het wel handig om een goede kaart van Bali te hebben (wij hadden er 1 gekocht bij de ANWB). De hotels hebben we iedere keer in de plaats zelf geregeld, we hebben niet 1 x meegemaakt dat er ergens geen plek was. Wij hadden wel een Lonely PLanet mee (als je niet van Engelstalig houdt, voldoet Rough Guide ook prima), waardoor we al aardig geinformeerd waren over verschillende accommodaties, maar zijn vaak ook in hotels beland die aangeraden werden door lokale bevolking of andere toeristen die we onderweg tegen kwamen. Tevens hebben wij ons voor onze reis goed ingelezen op dit forum. Bij deze manier van reizen kun je zelf bepalen hoe duur je het wilt maken en wij vonden het ook leuker om niet in de grote, op westerse toeristen aangepaste hotels te verblijven. Gemiddeld betaalden wij 150.000/200.000 Rp per nacht met z’n tweeen. Wij vonden het belangrijk dat de kamer schoon was en fatsoenlijke bedden had en dat de badkamer schoon was (schoon betekent niet altijd modern en helemaal keurig betegeld). We hebben een aantal keer een airco op de kamer gehad, maar ook een paar keer niet en dat was eigenlijk prima te doen. Normaal ben ik een ontzettende koukleum en waardeer ik een warme douche ontzettend, toch hebben wij 2 x in een hotelletje/guesthouse gezeten waar alleen “koud” water was. Door de hoge Balinese temperaturen is dit water echter nooit echt koud en ging ik zelfs zonder bibberen douchen. Een ontbijt met toast of pancake en koffie/thee was altijd inbegrepen (soms ook nog vers fruit) en bij alle hotels/guesthouses (op 1 na) zat een klein zwembad.
Wij hebben altijd in warungs gegeten of bij stalletjes aan de kant van de weg of op marktjes. Het eten is daar naar onze mening vele malen lekkerder dan in een restaurant en ook veel goedkoper. Wij zijn er niet 1 x ziek van geweest, ondanks dat het er misschien niet altijd even aantrekkelijk of gezellig uitziet. Tevens kom je zo makkelijker in contact met lokale bevolking.
Als je echt wat van Bali en haar cultuur wilt zien, zou ik zeker niet aanraden om een pakketreis met 1 hotel te boeken en van daaruit excursies te doen (tenzij je graag naar plekken gaat waar massa’s toeristen komen), maar lekker zelf rond te trekken. Dit maakt een reis ook qua prijs aantrekkelijker (als je voor een beetje normale prijs een ticket boekt). De Balinese bevolking is ontzettend behulpzaam wat maakt dat zelf rondreizen erg goed te doen is, ook als je op plekken komt waar de bevolking geen/moeilijk Engels spreekt. Met handen en voeten kom je een heel eind.
Wat betreft het verkeer… het is maar net hoe erg je gesteld bent op alle Nederlandse regeltjes die wij hier hebben. Als je gewoon met de stroom mee rijdt is er niets aan de hand!

Vertrekbelasting betaal je als je het vliegtuig verlaat, dus OOK bij een domestic flight. Binnenlandse vluchten zijn goedkoper dan internationale vluchten. De hoogte van het bedrag varieert bovendien van vliegveld tot vliegveld, maar het staat diidelijk aangegeven. Meer dan 150,000 zal het over het algemeen niet zijn (maar ook in Indonesie wordt alles steeds duurder).

Ik heb heel veel tips over Bali en Indonesie, maar omdat die niet in dit vakje passen zou ik graag naar mn site verwijzen :wink:
http://ikreis.net/main.php?cid=16

Hallo allemaal,
Wat een leuk forum, echt vol met goede tips!!
Wij vertrekken 26 juli naar Bali, voor het eerst! Hebben alleen de vlucht geboekt, en willen het 1ste hotel vastleggen.
Lees hier dat mensen aanbieden om hun word bestandjes en tips door willen mailen. Zouden jullie die ook naar mij willen mailen…
justmesabrina@home.nl

Als het goed is gaat het dan toch eindelijk gebeuren…
Natuurlijk durfde ik ondanks de adviezen de gok om op de bonnefooi te gaan toch niet aan en dus alles vooraf geboekt.

Ik heb op een site van een van de vele aanbieders een reis gevonden die ons aansprak en die wat verbouwd en er op de terugweg een paar dagen Kuala Lumpur bij gepakt, je land er tenslotte toch…

Het schema ziet er nu als volgt uit;

5 nachten Legian
4 nachten Ubud
3 nachten Lovina
5 nachten Sanur
3 nachten Kuala Lumpu

Nu alleen nog even betalen en dan is het officieel :zon02:

Ik zou zelf alles regelen. De vlucht vanuit Brussel met Qatar in nu goedkoop, dan vlieg je naar Bangkok. Online ticket van Bangkok naar Bali boeken via AirAsia!
Daar een huisje huren is ook een goed idee (ik ken nog wel iemand met een huisje met airco en warm water, vlak bij het strand in Kuta!!) mail maar naar [EMAIL=“rschiffelers@hotmail.com”]rschiffelers@hotmail.com bij interesse!

Zoals ik hierboven had gemeld is alles geregeld, topic mag wat mij betreft op slot :chin:

Voor mij en mijn vriend ook de 1e keer Bali! wij vliegen eind juli naar dit mooie eiland.vervolgens:
6dagen Ubud
3 dagen Lovina
5dagen Legian

Helemaal zin in, heb ook van elke plaats een lijst gemaakt wat ik daar allemaal wil zien en doen. komt steeds dichterbij en kijk er erg naar uit.

Dat klopt, maar hou er rekening mee dat het (kennelijk) wel een keerzijde heeft. Je hoofd blijft rechtop wat veel klachten oplevert als niet kunnen slapen en zo. Verder zou de zitting ereg dun zijn. Internet staat er bol van. Cathay zou, mede door alle klachten, de stoelen weer gaan vervangen door de normale. Informeer jezelf dus goed…

ook wij gaan in juni en zijn van plan de hele boel zelf te regelen dus wat dat betreft is alle informatie welkom !
zou je misschien de ducumenten kunnen mailen ?
fambeers@ziggo.nl
b.v.d

En wij gaan in oktober. Zijn ook van plan om zelf alles te regelen en willen de documenten dan heel graag ontvangen :slight_smile:
Mieke_nieuwenhuis@Hotmail.com
Veel dank en groetjes!!

Hallo!

Ook ik ga dit jaar naar Bali en zou daarom graag de documenten ontvangen! Mijn mailadres is [EMAIL=“jufmelanie@hotmail.com”]jufmelanie@hotmail.com

Groetjes,
Melanie

Hebben jullie wel eens van een reisgids als de Lonely Planet, de gidsen van de ANWB en de Insight Guide gehoord? Daar staan ook heel veel tips in, en ook hele mooie foto’s.

Morgen is het dan eindelijk zover :cheer:

Zeer goede reis en uiteraard een hele mooie en fijne vakantie.
Wij vertrekken a.s vrijdag en wellicht zien wij elkaar in Sanur ?

Harry:zon02:

Over 3 weken hopen wij er ook te zijn…

Heel veel plezier !

Cathay is een perfecte vliegtuigmaatschappij! vriendelijk en net personeel ! en voldoende te eten !