Ik ben nou toch bezig met vragen op het forum zetten en nu kwam er weer een nieuwe in me op die jullie, ervaren reizigers, vast wel voor me kunnen beantwoorden
Ik zoek bepaalde plekken in thailand en omstreken waar ik eventueel kan verblijven. Vooral voor de eerste zoveel dagen is het misschien slim om van te voren even een plannetje te bedenken zodat ik niet op het vliegveld sta en denk: ‘zo, en nu?’. Ik denk dat het plan wordt om op bangkok te vliegen, dat kan natuurlijk nog veranderen maar je moet ergens beginnen.
Mijn favoriet in BKK is ongetwijfeld het Baan Sabai Guesthouse, achter de tempel bij Khao Sarn Road. Schoon en goedkoop, de gemakken van een touristisch gebied, maar toch rustig.
Maar er zijn zoveel hotels in BKK, ff rondkijken en je vindt altijd wat. Het belangrijkste is denk ik dat je voor jezelf de keus maakt in welk gebied je wilt verblijven.
Voor Cambodja heb ik geen echte voorkeuren… Al is het Billabong hotel in Phnom Phen wel mooi (met zwembad, leuk interieur), maar dit hotel is nogal aan de rpijs, US$ 30 ofzo…
Hoi Sofie,
best wel luxe, maar ook lekker om even te wennen als je net in Thailand bent is misschien het Prince Palace Hotel. kijk dan even op de site van Greenwood in Bangkok. Een basiskamer kost geloof ik ca. 15 euro, maar als je echt lowbudget reist zal het te prijzig zijn. Vanaf Prince Palace kun je prima met de lokale riviertaxi BKK in. Khao San Road is erg leuk voor backpackers, daar zitten heel veel guesthouses.