eerste bericht uit Afrika!

(origineel bericht op be-more.nl)

eerste bericht uit Afrika!

Hallo Lieve mensen,
Het was een lange reis met af en toe rennen om op tijd te komen. Marijke werd nog een paar keer terug gestuurd om flesjes met vloeistof in een plasticzakje te stoppen voordat ze door de controle mocht. Ivonne mocht bij de volgende controle met twee dames mee omdat ze haar in een kamertje wilde controleren op iets waardoor de metaaldetector af kon gaan, maar gelukkig kwam ze snel weer naar buiten. Na aankomst in Lelongwe werden we door Tim opgehaald en er hielpen een aantal Afrikaanse jongens met het til len van de koffers in de auto, daar wilden ze graag € 5,- voor hebben dat hebben we maar niet gedaan. Samen met drie meiden , die ook vrijwilligerswerk gaan doen werden we naar de camp gebracht. Daar werden we door Mathilde, Petra en Desire opgewacht en toegezongen, leuke binnenkomst. We hebben de koffers na de kamer voor 8 personen vlak na het cafe gebracht (wel druk hoor). Daarna geluisterd na de ervaring verhalen van de anderen.

Heerlijk geslapen vannacht, was ook nodig na een lange reis en veel drukte. Eerst zouden we in een kamer slapen met vier stapelbedden, ik zag het echt niet zitten, had veel behoefte om even alleen met z,n drieën te zijn, na veel geregel is het gelukt. Marijke en Ivonne kregen een hutje en ik mocht bij Mathide op het hutje, geweldig! Ik was zo blij dat ik me even terug kon trekken en even geen nieuwe indrukken. Mijn eerste smsje ontvangen van Wim op mijn nieuwe nr vanuit Malawi. Ook andere sms jes verstuurd ik hoop wel dat ze over zijn gekomen, blijkbaar lukt dit niet altijd.
Vanmorgen om zes uur was ik wakker,nadat Mathide de hut verliet. Toen ik even naar het toilet ging zat Petra al buiten op een bankje op deze laptop een reisverslag te typen. De rest was nog in diepe slaap verzonken. Tegen zeven uur mijn eerste Afrikaanse vruchten met yoghurt gegeten, samen met de vrijwilliger die weer vertrekken, erg leuk om de reisverhalen te horen en foto’s te kijken.
Tegen half tien weer aan het ontbijt met Marijke en Ivonne. Gelukkig zijn we alle drie weer bijgetankt en beginnen de dag fris energiek. Na het ontbijt de koffers verhuist naar een andere kamer voor vier personen waar we komende nacht verblijven, helaas zijn de mooie hutjes vol. Mathilde uitgezwaaid en daarna de stad ingelopen. Best raar dat ze hier links rijden dat is echt goed opletten bij het oversteken. .Je ziet hier fietstaxi ”s en veel taxie busjes en alle chauffeurs willen je graag vervoeren, maar wij wilde lekker lopen. Onderweg langs de markt vragen ze onstand of we iets moois van ze willen kopen, we hebben gezegd dat we wel weer terug komen.In de stad een opwaardeer kaart gekocht voor het lokale nr… Dit nummer kunt je vanuit Nederland het beste bellen via de in belpiraat ,maar dan alleen via een vast nummer anders word het veel te duur.
Na de stad het ik de laptop van Petra gekregen en zit bij het zwembad dit bericht te typen. Het is hier heerlijk weer , volop genieten dus!!!
Nu gaan we met Tim de reisleider en de andere vrijwilligers de stad in om straks samen te eten.
Veel liefs Ivonne, Marijke en Sandra

(origineel bericht op be-more.nl)