Ik ben van plan om eind oktober / november met een wokring holiday visum naar Australie te gaan, maar ik zit een beetje met de logistiek. Eerste de vlucht boeken en dan een visum aanvragen of andersom? Ik wil graag op een groepsvlucht met een bepaalde organisatie, dus ik wil niet het risico lopen dat ik mijn visum voor die datum aanvraag en dat die vlucht dan is geboekt. Waarschijnlijk denk ik te moeilijk, maar advies is welkom!
Hallo,
Als je een workingholiday aanvraagt heb je een bepaalde tijd om in te reizen en gaat je working holiday pas in op het moment dat je het land inreist. Ik kan alleen even niet vinden hoe lang volgens mij 3 of 6 maanden. Dus je kunt gewoon eerst je working holiday aanvragen en als die rond is kun je je vliegticket gaan boeken. Stel je voor dat je word afgewezen dan zit je met een vliegticket.
Beste SuusH84,
Tegenwoordig is het Working Holiday Visum al vrij snel aangevraagd dus je kunt deze eerst aanvragen alvoor je het ticket boekt, of het ticket in optie laten zetten en tegelijkertijd het visum aanvragen. Meestal is dit al in twee tot drie werkdagen ontvangen.
Daarnaast is het altijd verstandig om te zorgen dat je een goede annuleringsverzekering hebt op je vliegticket. Op deze manier kun je altijd je vliegticket boeken en mocht het visum dan niet goedgekeurd worden kun je met geringe extra kosten het vliegticket annuleren.
Groetjes,
Dolf
info@stagehuis.nl
www.stagehuis.nl
Wanneer je een Working & Holiday Visa voor Australie aanvraagt weet je binnen 48 uur of je het krijgt. Het gaat tegenwoordig allemaal via internet. Dus wanneer jij geen crimineel verleden hebt of in de afgelopen jaren in een Gele Koorts gebied geweest bent heb je je visa in twee dagen. Dan kan je daarna je vliegticket boeken.
Wij hebben vorige week een visum aangevraagd (geen working holiday, maar een visum voor 6 maanden) en hadden de volgende dag al de bevestiging dat wij het visum gekregen hebben.