Eerst taalcursus dan reizen

Hoi,

ik ga eerst 3 maanden taalcursus in Buenos Aires doen en dan wil ik 3/ 4 maanden reizen
Ik weet nog niet precies waar ik heen wil en wil graag weten waar aan te raden is om heen te gaan.

Ook wat een goede budget is om bij je te hebben voor 8 maanden?

Groetjes,

kelly

Het budget hangt af van je levensstijl, zoals op elke plek in de wereld…

Het binnenland is goedkoop, de waarde van de euro stijgt en als je de bus neemt i.p.v. het vliegtuig kan het lang aan…Met de bussen hier is overigens weinig mis wat betreft comfort.

Een talencursus van bv 2 uur per dag zal je tussen de 600 en 1000 per maand kosten pesos kosten (125-190 euro) Een studio huur je vanaf 600 Dollar (430 euro). Een maand in een hostel zal je denk ik 350 dollar kosten, hangt af van het seizoen en een kamer wellicht hetzelfde.

Eten uitgaan en taxies zijn niet duur en in het
binnenland nog minder…

Dus ik denk dat je een eind moet kunnen komen…

Succes!

Ooh ik was vergeten te zeggen dat ik verblijf en taalcursus voor 3 maanden al heb geboekt en betaald, dus mijn vraag was eigenlijk voor daarnaast en als ik ga reizen(wat waarschijnlijk met een vriendin in)

Ook plekken/gebieden/steden die leuk zijn om naar toe te gaan na mijn taalcursus.

En hoeveel geld geschat genoeg is om mee te nemen

gr,

k

Vind ik moelijk om te zeggen want dat verschilt echt per persoon. Hoe dan ook kun je bijna overal pinnen dus echt noodzakelijk om alles cash mee te nemen lijkt het me ook niet!

Je vraag is te algemeen vrees ik. Argentina is namelijk nogal groot en divers qua cultuur/landschap/klimaat/etc, dus om even een aantal tips door te geven wat je zou moeten bezoeken is vrij lastig. Ik zou zeggen struin dit forum eens af of koop een goede reisgids (sowieso handig als je eerst 3 maanden in Buenos Aires zit).

Veel plezier!

Jan

Drank in de kroeg is ongeveer even duur dan in Nederland, entree voor een discotheek tussen de 6 en 10 euro en uit eten kost je ongeveer 15 tot 25 euro p.p. BA in 2005 was goedkoop, nu is het goed aan de prijs.

Een studio huren voor 600 dollar zal ook niet meevallen, al lukt het misschien net. Een kamer huren kost ongeveer 200-250 euro

Taxi kost ongeveer 50 cent per minuut, nog steeds niet erg duur, maar duur genoeg om niet 4 keer per dag een taxi te pakken