Hoi allemaal,
Ik wil graag wat informatie van reizigers die al in bovenstaande landen zijn geweest. Ik en mijn vriend zijn van plan om vanaf eind juli tot eind oktober rond te reizen in Zuid-Amerika. Mijn vriend zal alleen meereizen door Brazilië en Argentinië want hij moet na 6 weken weer gewoon aan het werk. Nu heb ik een kostenplaatje gemaakt en een overzicht van wat realistisch is om te kunnen zien/doen.
We willen starten in Brazilië en daar drie weken blijven (Rio, dan door naar Ihla Grande, Sao Paulo en Iguazu)
Dan via Iguazu naar Buenos Aires, Cordoba, Mendoza, Salta en de Andes. Ook in drie weken.
Vervolgens vertrekt mijn vriend weer naar huis en wil ik twee à drie weken door Bolivia (zoutvlakten, sucre en la paz, jungle/pampas oid, titiciameer) om vervolgens de laatste weken in Cusco te blijven en een taalcursus te volgen. Ik weet dat dit een beetje de omgekeerde volgorde is om met een taalcursus te eindigen, maar mijn vriend heeft minder tijd en wil liever zoveel mogelijk zien in plaats van om op een plek te blijven. Ik volg nu ook al een cursus Spaans dus ik wil graag eerst zien hoe ik me daar red en vervolgens aldaar eventueel een cursus te nemen om nóg meer te leren. Daarnaast lijkt het verblijf in een gastgezin me ook een leuke ervaring. Of is dit echt de grootste onzin en leer ik door te reizen al zoveel dat die cursus niet meer nodig is?
- Denken jullie dat dit reisschema haalbaar is? Het is ook weer niet de bedoeling om te stressen om maar zoveel mogelijk te zien.
- Als ik een taalcursus doe in Cusco heb ik dan tijd om in het weekend, bijvoorbeeld, de machu pichu op te gaan of naar arequipa te gaan of zijn die afstanden zo groot dat ik tijdens die weken nauwelijks tijd heb om nog dingen te zien
- kan ik een taalcursus daar ter plekke regelen en krijg ik dan ook een gastgezin of is het waarschijnlijk volgeboekt?
Ik heb ongeveer 6000 euro aan budget. Na wat lezen op dit forum heb ik het idee dat ik voor Brazilie en Argentinie zo’n 50 euro per dag moet rekenen en voor Bolivia en Peru 35. Hier valt wel alles onder, slapen, eten, busreizen en leuke dingen doen. Ook wil ik graag weten hoeveel een tweepersoonskamer in een hostel duurder is dan op een slaapzaal. Dan hou ik nog geld over voor een ticket (1100 ong) vaccinaties, verzekering en een buffer (700)
- Is zo’n dagbudget realistisch?
En hebben jullie nog tips voor plekken die ik zeker niet moet overslaan of plekken die juist helemaal niet leuk zijn?
Alvast bedankt.
Groetjes, Orla