Eenvoudig van proserpine naar airlie beach?

hallo,
wij willen van brisbane naar airli’s beach om daar een paar dagen te zeilen. Nu zie ik geen betaalbare vluchten naar airlie beach zelf maar
wel naar proserpine. Kun je makkelijke met het openbaar vervoer van de ene naar de andere plek reizen?
Als iemand nog tips voor het zeilen dan hoor ik dat ook graag!
Dank!

Weet je zeker dat je tussenliggende plaatsen (Brisbane-Airlie) wilt overslaan? Koala’s bij Noosa, walvissen en mooie zandbergen bij Fraser Island, Keppel Islands, vogelbekdieren en mooie bossen bij Eungella NP…

Als je toch gaat vliegen en transport wilt, kijk dan even op http://www.whitsundaytransit.com.au/ daar zit mogelijk wel wat bij.

Succes.

nou het is niet zo zeer willen maar meer wat kun je doen in een korte tijd :wink: Ik ga op wereldreis en onderweg van de azie naar zuid amerika kon ik een stopover maken op sydney. Nu heb ik daar maar 2 weken en aangezien de lange reisafstanden dacht ik een paar plekken uit te kiezen. So far: 4 dagen sydney (incl dag blue mountain), dan rijden naar brisbane met een huurauto (de 1e dag wordt een stevige autodag). 2 dgn brisbane en dan nog zeilen bij whitesunday.

Ik ga weer verder op reis vanaf brisbane. Of zou je eerder aanraden om naar brisbane te vliegen en dan met een huurauto naar airlie beach te rijden? Over Noosa heb ik wel hele goede dingen gehoord.

Je kan ook gaan zeilen in Sydney. Vrienden van ons hebben een boot en we hadden het voorrecht een hele dag met hen daar te zeilen (ben zelf geen zeiler). Fantastisch!!!

Ai, jammer dat je niet meer tijd hebt. Lastig inderdaad.

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om tussendoor te vliegen. Het kost vaak zoveel tijd op (saaie) vliegvelden, maar twee weken is ook wel erg weinig. Als je per sé wilt zeilen bij de Whitsundays is dit misschien wel de enige optie.

Ligt eraan wat je wilt zien of je met de auto van Sydney naar Brisbane wilt of van Brisbane naar Airlie.
Sydney-Brisbane (korter, dus meer tijd op de verschillende plekken): het eerste stuk ken ik ook wat minder, vlak onder Brisbane heb je: Dorrigo (prachtige regenwouden), New England NP (bijzonder en niet toeristisch), Lamington NP (regenwouden, heel veel bijzondere vogels, kamperen met kangoeroes), Coffs Harbour (dolfijnen, muttonbirds), Surfers Paradise (surfen;-).

Brisbane-Airlie (langer stuk, dus meer in de auto en minder tijd om uit te stappen): Koala’s bij Noosa, walvissen bij Hervey Bay en/of het grootste zandeiland ter wereld Fraser Island, Eungella NP (met veel kans op vogelbekdieren).

Ik zou zelf geen twee dagen uittrekken voor Brisbane. Gewoon een stad. Niet heel bijzonder (vind ik persoonlijk). Ik zou dan die extra dag gebruiken om bijvoorbeeld op en neer te rijden naar Surfers Paradise (als je daar van houdt) of naar Noosa (grote kans op koala’s in het kleine Nationale Parkje dat daar ligt, verder niet heel bijzonder).

Maar ja, twee weken is gewoon ook te kort;-)
Succes met de voorbereidingen!

Hier kan je iets vinden voor Prosepine to Airlie beach: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g261596-i1723-k4300141-Transport_from_Proserpine_to_airlie_diving_questions-Airlie_Beach_Whitsunday_Islands_Great_Barrier_Reef_Queensland.html