Tips gez. zeilen whitesunday en welk vliegveld moet je dan hebben?

Hallo,

Ik ga volgend jaar een paar maanden op reis en onderweg naar peru heb ik de mogelijkheid een stopover op Sydney te maken. Ik wil
graag mijn tijd verdelen tussen sydney en brisbane.

Ik heb nog 4 dagen ‘over’ en ik zou graag een zeiltoch van 2 of 3 dagen willen maken rond de whitesundayislands. Dan kun je toch ook het great barrier reef zien of moet je dan eigenlijk naar cairns?

Wat ik graag wil weten:

• hebben jullie tips voor een leuke zeiltocht?

• naar welk vliegveld moet je vliegen vanuit brisbane? Airlie’s, prosperpine of hamilton of kan alle 3?

• wat zijn jullie ervaringen met boeken? Ik ben er eind februari en als het echt alle dagen regent (die kans is dan toch vrij groot? dan ga ik liever naar alice springs ipv brisbane dus ik wil het liever niet te veel vastleggen.

Alvast bedankt voor de tips!

Hoi Marjo,

Gave stop over!

Wij zijn ongeveer half mei bij de Whitsundays geweest en hebben 2 dagen vantevoren geboekt. Dit was geen enkel probleem. Er zijn zo ontzettend veel aanbieders van zeiltochten dat er bijna altijd nog wel ergens plaats is.

Wij hebben veel hulp gehad van de lokale Tourist Information (de echte, niet de commerciele). Deze kunnen je veel info geven over de tours en ook informeren waar er nog plaats is.

Qua vliegveld kan ik je niet adviseren, wij hadden een campertje. De meeste tours vertrekken overigens wel vanuit Airlie Beach dus het is wellicht handig om dat als startpunt aan te houden.

Veel plezier!

Hai Susanne,
bedankt voor je bericht. Was het mooi daar te zeilen om heb je nog andere hoogtepunten als tip voor me?

Bedankt!

Het was prachtig! Absoluut een aanrader! Wij hadden wel maar een eendaagse tour. Onze planning liet het niet toe om langer te gaan en mijn vriend wordt meestal zeeziek dus drie dagen op een boot leek ons iets teveel van het goede.

Langs de oostkust vond ik vooral Fraser Island ook heel gaaf en duiken vanuit Cairns was een super ervaring.