Een wereldreis van 1 jaar

Al 2 jaar lang droom ik ervan om een wereld reis te maken.

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Karima, ben 19 jaar oud. Heb in Juli 2010 m’n studie ( Pedagogische werker-jeugdzorg ) afgerond en voor nu werk ik in een kinderdagverblijf, ook werk ik nog in een museum. Ik woon in Amsterdam, houd van poetry, kunst, muziek, films en mode.

Al 2 jaar lang droom ik om weg te gaan voor 1 jaar. Ik wil meer van het leven zien. Ik wou het in eerste instantie alleen doen, maar daar zie ik toch misschien van af.

Landen die ik heel graag wil bezoeken zijn: India, Nepal, Tanzania, Kenia, Zuid-africa en New-York.

Ik heb geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken, wel heb ik een berekening gemaakt. ( 12000 moet ik sparen, en tot nu toe gaat het goed )

In September 2011, misschien wat later nog wil ik vertrekken.
Alleen of met iemand ?
Alleen durf ik nog niet echt, vooral een land als India is niet geschikt om in je eentje als meisje te reizen.
Met iemand, ik weet niet ik hoop daarom iemand te vinden die samen een wereldreis wilt maken.

Dus bij deze zoek ik iemand die ook een wereldreis wilt maken, die bepaalde landen in gedachten heeft en die het alleen ook niet wilt.

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Karima

12000 euro, exclusief tickets denk ik…
succes verder.

Ik wil heel graag door Azië reizen. Te beginnen in Indonesië. Het lijkt me fijn om net als jou te starten samen met iemand. Ik wil eindigen in India. Ik denk dat ik rond september 2011 in Indonesië aan kom. Het is nogal moeilijk om dat nu al te plannen maar ik sta er voor open om een stukje samen te reizen als onze plannen een beetje hetzelfde zijn.

Nee 12000 inc ticket ik neem aan dat het voldoende is right ?

Super leuk, dat je ook samen met iemand wilt beginnen.
Je wilt beginnen in Indonesië ( in september 2011 ? )

Ik denk te weinig, maar dat is persoonlijk.

Ben 7 maanden weggeweest en dat koste me inclusief alles 14000.
Maar heb ook gedoken, transsiberie expres en galapagos gedaan.

hallo,

ik vertrek volgende maand voor 6 maanden en ga oost-Europa doortrekken maar wel met een caravan samen met 2 reisgenoten. Als alles goed verloopt zal de volgende reis door Afrika verlopen, misschien… of gewoon voor reis info!
Ben een man van 38 en woon in de Antwerpse kempen.

Grtjs
Yvan

heeej,

ik vertrek midden september 2011 ook voor 12maanden op wereldreis.
Ik heb al bij een britse reisorganisatie (travelnation) een ticket betaald (heeft me 4000 euro gekost, maar ik stop in elk continent, plus ik kan altijd datums gratis veranderen).

Als je zo’n wereldreisticket koopt, moet je in één richting bewegen, dus je kan niet beginnen in indonesia, dan terug naar tanzania hoppen, dan naar australië. Tenzij je héééél veel geld wil betalen.

Momenteel ziet mijn reisplan er zo uit:
Kenia/Tanzania 3weken (ik ga 2weken wel chillen bij een vriendin in Kenia, en dan mij wagen aan een bergtrekking, nog altijd niet uit of ik de Kili ga doen (kost veel geld) of Mt Kenya)

New Delhi-Kathmandu in 8weken
Ik kom rond 10 oktober in New Delhi aan, en wil overland in Nepal geraken, waar ik vrienden van mijn vorige reis heb wachten. Ik ben van plan om in Nepal 21dagen trek te doen naar een basecamp op 5000m hoogte, en dan week in Kathmandu bij mijn vrienden te chillen, maar mss kies ik toch voor minder lange trek.
De 20dagen in oktober wil ik wat in India rondtrekken, en zou zéér fijn zijn als ik een reisgenootje heb. Ik wil Agra-Varanasi-Jaipur… bezoeken.

Begin december vertrek ik naar Australië voor 3maanden, maar ik ben in mijn unief aan het regelen dat ik een betaalde stage van 2maanden krijg in Melbourne (om wat geld uit te sparen), zodat ik echt het leven van een aussie kan ervaren.

Begin maart vertrek ik voor 6maanden naar Zuid-Amerika. Ik ben al in Argentina en Peru geweest (en kan al beetje Spaans), maar wil nu het hele continent verkennen, en oude vrienden opzoeken. Ik wil sowieso naar Colombia, en als ik een reisgenoot vind, ook naar Venezuela.
Dan via zeilboottocht langs de goddellijke San Blas eilanden naar Panama, vanwaar ik vlucht neem naar Cuba, waar ik heel september blijf, om dan rond 15e september 2012 terug naar london te gaan om laatste jaar aan de unief te studeren.

laat me zeker weten als je geïnteresseerd bent om een deel mee te reizen :wink:
Zeker voor India zoek ik reisgenoten!

Mijn startbudget is 12000 euro (de dure trekkings worden gecompenseerd met betaalde stages in Aussie en ZA). Ik ben ook van plan veel te gaan couchsurfen, en in Brazilië en Argentinië kan ik bij oude (lokale) vrienden logeren.

Hey Karima,

het hangt er volkomen vanaf hoe budget jij reist. In de landen waar jij naar toe wil, kwam ik makkelijk rond met 10 euro per dag voor alles (hostel, eten, drinken, vervoer, extra’s). Dat komt dan uit op 300 euro per maand, veel minder dus dan jij in gedachten hebt. Natuurlijk doe je af en toe eens een tourtje en kost dat iets meer… Maar zelf ben ik nog nooit meer dan 500 euro per maand kwijt geweest in Azië en Afrika. Ik slaap dan wel in dormitoriums en maak gebruik van lokaal vervoer. En over India kan ik je vertellen dat je er makkelijk alleen kunt reizen. Ik was 19 toen ik op eigen houtje het land doortrok en ben nooit problemen tegengekomen. Maar je moet wel een positieve instelling hebben en sterk in je schoenen staan. Als je bang bent trek je ook de verkeerde dingen aan. Je kunt me altijd mailen als je vragen hebt.

Groetjes,
Stèphanie

Beste Stephanie

Bedankt voor je tips, super lief!

Ik heb toch uiteindelijk ervoor gekozen om maar niet te gaan reizen.

Het is echt een droom, maar ik ben super naïef! Het is en blijft een droom, maar heel veel mensen raden mij af om niet alleen te gaan.

Ik ga veder studeren en hoop over 4 jaar als ik klaar met mijn studie ben, dat ik sterker in mijn schoenen sta.

Groetjes,

Karima

Hey Karima!

Ik ben zelf ook van plan om vanaf september voor een jaar op reis te gaan. Heb net als jou ook een behoorlijk bedrag bij elkaar gespaard. Zit nu met precies hetzelfde probleem. Alleen op reis of toch verder studeren.

Als je je plannen nog om wilt gooien hoor ik het graag!

Groetjes,

Jilke