Hallo iedereen
Mijn naam is Daniel, en ik loop al geruime tijd met het idee om een wereldreis te gaan maken, ik wil dit echter gaan doen zonder vliegen als het mogelijk is,
Nu zit ik met het volgende, hoe kan ik mij het beste voorbereiden met betrekking tot kosten, onderdak, visa,
Ik heb niet zo’n grote spaarpot, maar wil toch dit jaar beginnen met de reis.
De landen die ik wil gaan bezoeken, zijn Belgie, Frankrijk, Spanje, Marokko, en vanuit daar richting Zuid Amerika, als dit mogelijk is. Ik wil in ieder geval niet naar landen in Azie, (Indonesie, Japan, China), heb daar niet zoveel mee.
Hopelijk kunnen jullie mij aan tips helpen.
wat ik nog ben vergeten te melden, is dat ik momenteel een wajong-uitkering heb, maar neem aan dat dat geen bezwaar zal moeten zijn als ik een jaar op reis ben.
Het lijkt mij wat ambitieus om zonder te vliegen van Marokko naar Zuid Amerika te gaan… Of neem je een roeibootje mee?
Trouwens; Het hele doel van de Wajong is dat je geholpen wordt bij het vinden en/of behouden van een baan. Maar jij besluit er gewoon eventjes een jaartje tussenuit te gaan om naar Zuid Amerika te fietsen… goed bezig jongen!
Ik begrijp dat je tussen Marokko en Zuid Amerika inderdaad moet vliegen, dat is prima
Wat betreft die Wajong, ik doe al 6 jaar vrijwilligerswerk en ben toe aan een sabbatical