Een week bij Palm Tree

(origineel bericht op be-more.nl)

Een week bij Palm Tree

Doorgaans zijn de weken bij Palm Tree redelijk hetzelfde, maar toch maken kleine uitzondering het erg leuk.
Vorige week hebben we met de vier kinderen die thuis onderwijs krijgen van ons vijf bloempotten geverfd in een verschillende kleur. Dit resulteerde in een mooie blauwe, groene, gele, rode en oranje bloempot. Vorige week dinsdag hebben we de potten samen met de kinderen versierd. Ik heb de bloempot voor jongen J. geschilderd (zie foto).
Gisteren zijn we met drie van de vier kinderen naar het winkelcentrum gegaan om plantjes te kopen. Zodoende leren ze zelf om de planten te verzorgen, zien ze hoe het proces van groei bij planten verloopt. Spelende wijs leren ze zo heel veel. Een gedeelte van mijn donatiegeld hebben we besteed aan deze planten. Eigenlijk een stuk educatie. We hadden per pot een budget van 100 Rand en de kinderen moesten samen met een vrijwilliger de planten uitzoeken en zorgen dat ze binnen het budget bleven. Natuurlijk wel rekening houdend met een zak compost die aan het eind er nog bij zou komen. Al met al lukte het iedereen om binnen het budget te blijven. Na de snack om 10.00 uur hebben we samen met de kinderen de planten in de potten gepoot. Echt een super gezellig en fleurig gezicht! Nu nog een paar weekjes wachten totdat alle potten volop in bloei staan. Eigenlijk is het wel een rare gedachte dat ik thuis in Nederland net voor mijn vertrek mijn tuin winterklaar heb gemaakt en dan hier plantjes ga poten. Peter heeft later samen met de kinderen nog wat bloemen en groentezaadjes in teilen gepoot en uitleg gegeven aan de kinderen op welke wijze dit moet gebeuren.
We hadden afgesproken dat we 's ochtends na de snack met de kinderen de planten water gaan geven, maar tot onze verbazing stond jongen P. vanochend tijdens ons ontbijt al de bloemetjes water te geven. Ze leren wel snel en vonden het ook erg leuk. Het is toch een stukje eigen verantwoordelijkheid voor de kinderen.

Vanochtend hebben Jaimy en ik de ochtend doorgebracht in de ruimte die het activiteitencentrum zal gaan worden. Hier gaan de kinderen leren om van metaal en hout dingen te maken zodat deze later verkocht kunnen worden. Zo komt er geld binnen. Jaimy en ik hebben samen met Peter alle muren geschilderd. Aan het eind waren we dan ook echt uitgeput.
Als bijlage enkele foto’s van sommige kinderen

(origineel bericht op be-more.nl)