Een week Bali, wat te doen en zien?

Aankomende december en januari ga ik op reis naar Australië. Op de heenweg maak ik een stop op Bali, waar ik een week zal blijven. Ik wil natuurlijk graag zoveel mogelijk van Bali zien in deze week, wie heeft er tips? Ik ben een gekwalificeerd duiker en wil ook zeker een duik wagen of ergens snorkelen waar schildpadden te zien zijn.
Tips over tempelbezoeken, interessante dorpjes (iemand ervaring met Trunyan?), mooie natuur… allemaal welkom! :slight_smile:

De mooiste duiken op Bali heb ik gedaan aan Menjangan , Het ss Liberty wrak is ook een zeer bekende duiklstek en in Padang Bai Kan Je ook mooie duiken doen . Ik denk dat je op alle drie de plaatsen wel schilpadden kan zien .Als je 100% zeeker wil zijn dat je schilpadden ziet zal je op de Gilli island moeten zijn .

Om te duiken of te snorkelen zou ik zeker naar het eiland Menjangan gaan. Een accommodatie zou ik dan in Pemuteran kiezen, bv. Kubuku Ecolodge, waar eigenaar John je ook helpt met vragen over duiken/snorkelen. Voordeel: in dit gebied zijn (nog) vrij weinig toeristen, nadeel: het ligt vrij ver van Denpasar vandaan, in het noordwesten van Bali.

Bedankt voor je reactie!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar must-do’s en must-see’s naast het duiken. Ik geef er de voorkeur aan een beetje midden en ten oosten van het eiland te blijven, omdat ik natuurlijk maar een weekje de tijd heb voor ik doorreis.

Kijk eens op mijn website :wink:

Voor een eerste reis is Ubud een aanrader, met Monkey Forest. De rijstvelden als bij Jatului. Verschillende tempels. Het brantan meer met de tempel erin en de vulkanen op de achtergrond. Enz.

1 like

In de omgeving van Ubud lekker een scooter huren en wat rond tuffen door al het natuurschoon…

Ga de eerste dag van Denpasar door naar Pemuteran. Dan twee dagen duiken/snorkelen (Menjangan Island en bij Pemuteran zelf, bij hotel Taman Sari) en de vierde dag terug, bv. naar Ubud. Op de heen- en terugreisdagen is onderweg al heel veel te zien, bv. de rijstvelden rondom Pupuan, het tweelingmeer Bratan en Buyan, Singaraya en Lovina, en ook het Bali Bird Park.
Vanuit Ubud een dagje naar Tanah Lot (is eigenlijk een must) en eventueel de laatste dag of de laatste twee dagen een strandbestemming, bv. Legian of Sanur of Jimbaran, dicht bij het vliegveld.
De beste manier is per taxi, zodat je onderweg kunt stoppen waar je wilt! Je moet dan rekenen op een bedrag van tussen de 30 en 50 euro per dag, afhankelijk van het afdingen en de af te leggen afstand.

Super, enorm bedankt voor de goede tips! Ik ga hier zéker wat mee doen! Fijn om te weten dat Ubud dus echt een aanrader is, had deze bestemming al een beetje op m’n lijstje staan! :slight_smile:

Wanneer je nog meer wilt weten, stuur mij dan gerust je vragen per
e-mail.
job@jyvon.nl

Wat wij heel erg leuk vonden was het raften over de rivier (kun je gewoon op straat boeken bij 1 van de vele aanbieders) een hele mooie combinatie tussen natuur en actie. Je ziet de natuur echt van een andere kant dan in de auto.

Raften kan heel goed vanuit Ubud; aan de balie van het hotel een reservering maken bij de raft-organisatie Sobek.
Is zeker geen ‘wilde raft’, maar je wordt uiteraard wel nat. Het is gewoon een fantastische ervaring door de prachtige natuur.

Beste , in december ga ik ook voor 20dagen naar Bali. Een vriend van mij vertrekt 10dagen vroeger, hij is niet zo gewend van reizen en boeken enzo, dus zou ik best een hotelleke boeken voor als hij aankomt. Houdt van de natuur , maar toch ook wel wat volk, en eenvoudige eetgelegenheden etc…waar zou ik zoeken voor hotel ?! Alle suggesties welkom !

laat een goed en niet te duur hotel boeken door jullie Vlaamse landgenoot Moses (management@mavaholidays.com), die op Bali woont en er een reisbureau heeft.

Wandeling door Mayong, Hot Springs bezoeken, Tempel Tanah Lot bezoeken, Vulkaan beklimmen. Voor meer activiteiten check mijn website: www.balistrandvilla.nl

Aangezien de link gaat naar een site over villa-verhuur, is dit gewoon reclame… Er zijn andere plekken op het forum waar dat beter past dan hier.

Thanks !

Het raften heb ik ook gedaan in Ubud, ik zou zeker de eerste de beste aanbieder niet boeken. Zelf heb ik met een maat daar een scooter gehuurd en hebben we op straat gevraagd waar we kunnen raften. We werden begeleidt richting een straat waar een hele reeks zat. De eerste vroeg iets van $ 60-80 (weet niet meer exact), wij wouden niet meer dan 350k IDR p/p betalen, dus gewoon verder gereden. Bij de volgende was het raak, en wat hebben we een fantastisch avontuur gehad! Hadden een ‘privé’ bootje, dus met z’n drieen erin en een fantast van een guide. Een van mijn hoogtepunten tijdens m’n verblijf in Indonesie.

Het was geen luxe, maar de ervaring was des te beter. In een busje naar de rivier die aan alle kanten herrie maakt, maar boeie; je bent op vakantie in een andere cultuur, geniet van die verschillen met onze eigen cultuur :smiley:

Kan ratten ook nog in januari? Of is de rivier dan te wild en te gevaarlijk?

Via Wereldwijzer app

Raften, natuurlijk :wink:

Via Wereldwijzer app