Een speciale zondag.

(origineel bericht op be-more.nl)

Een speciale zondag.

Het is zondag, vroeg uit mijn bed, want we gaan met alle kinderen naar de kerk.
De 13 kinderen, boy N, de 6 baby’s, Ros, Peter, Yvon, Esther en ik.Twee auto’s en een bus vol. Allemaal schoon gewassen en in keurige kleding. Het is vandaag een speciale dag omdat de 6 baby’s en boy N worden aangenomen in de kerk. Aandoenlijk is dit om te zien, zoveel kinderen en ze zitten allemaal keurig stil op een stoel. Een soort gospelgroep speelt liederen, die worden meegezongen. De tekst staat op een beamer. Iedereen is heel spontaan, er wordt staande gezongen en geklapt. Alle kinderen worden naar voren gehaald en worden dan door middel van wat olie op een voorhoofd aangenomen door de kerk. Er wordt een gebed uitgesproken en ze krijgen een officieel document van de kerk. Het was heel speciaal om dit mee te mogen maken. Het gaat hier heel anders dan bij ons. Jongeren vinden bij ons de kerk soms zo stijf en ouderwets. Ik zou zeggen, ga eens naar Amanzimtoti. Toegankelijk voor baby’s tot ouderen en alle huidskleuren.

Na de kerk is dit heugelijke feit gevierd met een flesje fris, boterhammen en wat patat. Prachtig om te zien, hoe klein en groot met elkaar omgaan en op elkaar passen.

Voeg nog wat foto’s bij van een gezin in Zuid-Afrika. Gr. Baukje

p.s Eveline Rianne gefeliciteerd dat jullie kampioen zijn geworden. Gr. Beppe

(origineel bericht op be-more.nl)