Een reisroute: wie kan ons helpen?

Hallo,

In de meivakantie willen we samen 2 weken met het openbaar vervoer door Marokko reizen. Nu zijn we bezig met de reisroute. We willen graag de 4 koningssteden bezoeken met daarnaast de woestijn en misschien strand.
De reisroute zou dan als volgt zijn:

• Casablanca
  • Rabat
  • Meknes
  • Fes
  • Essaouisa
  • Marrakech

Nu vragen wij ons af of dit een logische route is die goed te doen is met het openbaar vervoer. En is het mogelijk om vanuit deze steden excursies te boeken naar bijvoorbeeld Erfoud, duinen van Merzouga, Todra-kloof.
Weet iemand het antwoord op deze vragen?

Alvast bedankt,

gr. Marijke

Wij organiseren zelf een rondreis in mei door Marokko. Jij mag natuurlijk met ons mee.

In onze 12 daagse reis bezoeken we al door jou genoemde plaatsen.

Kijk maar op onze site: www.passievoormarokko.nl

Maar om speciefiek een antwoord op jou vraag te geven.

De route Casablanca-rabat-meknes-fes en daarna naar Marakech is logisch (je zou zelfs met de trein kunnen, veiliger)
vanaf marrakech kun je excursies boeken naar het zuiden (o.a Merzouga, Ourzazate en de todga klloof)
Bij terug komst in Marrakech kun je via Essouira naar Marrakech.

Het is goed te doen om zelf door Marokko te reizen met openbaar vervoer. Maar ik zou je dan de terein en busmaatschappij Supratour of CTM aanraden. de rest van de lokale bussen rijden vaak als gekken.

Als je nog vragen hebt, dan horen wij het graag.

hoi, marocco is erg easy going met openbaar vervoer. no worries!! daarnaast heb je ook nog eens grand-taxi’s dat zijn de grote mercedes-taxi’s. die doen lange afstanden. dus als je de bus gemist hebt of je wilt wat later gaan. geen probleem. ik betaal meestal dubbel zodat ik de voorste stoel alleen hebt (anders is het een plek voor 2), voor een paar euro heb ik zo van marrakech naar essouira gereist (bussen waren vol). in elke stad kan je weer makkelijk en goedkoop trips woestijn ed kopen.
vanuit marrakech heb ik voor ongeveer 100 euro een rondtour all inclusive van 4/5 dagen gedaan, (incl hotel, kamelen, woestijnslapen nogmaals kamelen, auto, airco, eten. quazarzate- erfoud, todra gorge, erg chebbi- rose valei enz)
ik heb uiteindelijk niet alle steden afgerond, ik werd een beetje moe van dezelfde medina’s met dezelfde spullen. maar marocco is erg top. erg ontwikkeld land.

Hoi,

Via trein, bus en taxi is het land goed te bereizen.
Ik kom net terug en ben gevolgen naar Fes, vandaar met de trein naar Meknes gegaan en vervolgens met de trein naar Marrakech, waarbij je via Rabat en Casablanca reist. Terug gevlogen vanuit Marrakech.
Dus je zou in Fez kunnen starten en langzaam de door jou genoemde steden per trein aandoen.
Enkeltje Fez Meknes met de trein 1e klas (net iets comfortabeler en gegarandeerde plaats) was 30 Dirham, omgerekend nog geen € 3,–.
Ik vond het een prachtig land, maar moet mij aansluiten bij een eerdere schrijver, na de drie steden had ik het ook wel een beetje gehad. (Ben overigens ook naar Moulay Idriss en Volubulis geweest, waar ik heb genoten van de rust ten opzichte van de hectiek in de overigens mooie steden).
Nou, succes en veel plezier.

Groet,

Ton

Hoi,

sluit me een beetje aan bij bovenstaande reacties.
Indien mogelijk, neem dan zeker Volubilis op in het programma en maak er gebruik van een gids.

Casblanca vond ik een dikke tegenvaller. Fez daarentegen is de moeite om te ontdekken !!!