best reizigers,
ik ga in mei en juni naar thailand laos vietnam en cambodja.
maar ben er nog niet helemaal uit welke route ik zal nemen.
maar ik heb nog een dingen die ik graag zou willen weten.
kan ik de gibbon express kort van te voren regellen?
waar is de mekong delta het mooist?
mag ik de bolaven plateau niet missen?
is het de moeite waard om naar de bridge over de river kwai te gaan?
welke van de steden phnom penh ho chi minh hanoi kan ik wel uit route plannning skippen?
en is een visa ook nog geldig bij terug komst als ik b.v. vietnam naar cambodja ga en weer terug?
ook wilde ik zeker een aantal meerdaagse hikes gaan doen in deze landen heeft iemand ervaring met hikes en welke mag ik dan niet missen?
4 mei ga vlieg ik naar bangkok en ik heb er al helemaal zin in,
alvast bedankt voor de info groetjes kevin
Ik wil alleen even zeggen dat de bridge over de river kwai niet echt de moeite is. Allemaal commerciele toeristenkraampjes.
De natuur is niet speciaal mooi en ook de brug zelf is niet echt indrukwekkend.
Ik zou er geen tijd aan spenderen als je andere leuke opties hebt.
Alledrie de steden zijn interessant maar ik zou Hanoi skippen als ik moest kiezen.
een visum is ALTIJD een eenmalig entreebewijs-dat dus alle waarde verliest als je dat land weer verlaat-tenzij je multiple entry of bisnis hebt-en dat gaat je kosten$$$$
of steden/plaatsen de ‘‘moeite waard’’ zijn is ZO verschillend en NLers zijn zulke enorme individualisten-dus dat valt niet te beantwoorden als je geen enkel idee geeft wat/waar jouw interesses liggen. je MOT helemaal niks-van niemand-je mag en je mag ook nog helemaal je eigen weg volgen. Vroeger, lheel lang terug, tioen het rejeel betsaande kommunisme er nog was-toen werd je in landen als Vnam en laos aan de hand van de gids genomen en je moest de standbeelden van Lenin en mao of oompje Ho of wie dan ook vereren gaan-die tijden zijn dus heel lang geleden.
die delta hangt eerder af van tijd van het jaar dan plek-vwb ‘‘mooiste’’
Van wat ik onderweg vernomen heb van andere reizigers kun je de gibbon experience niet kort van tevoren boeken omdat het dan al vol zit. Of je moet geluk hebben dat er nog een late annulering is.